30.03.2020/12:22

Małe sklepy osiedlowe skorzystały na pierwszych dniach gorączki zakupowej [BADANIE]

Łącznie wartość sprzedaży, jak i liczba transakcji w sklepach małoformatowych do 300 mkw. w ostatnich dwóch tygodniach (od 24 lutego do 8 marca 2020 r.) w sklepach małoformatowych do 300 mkw była tylko nieznacznie wyższa niż w dwóch poprzednich, ponieważ mimo sporych wzrostów różnych mniej znaczących kategorii spożywczych niewielkie spadki odnotowały najważniejsze dla tego kanału kategorie, m.in. piwa i wódki.

CMR nie dysponuje jeszcze pełnymi danymi z tygodnia 9-15 marca 2020, w którym to zapadła decyzja o zamknięciu szkół i przedszkoli oraz wprowadzono zalecenia pozostawania w domu, ale informacje z części sklepów (głównie z handlu niezależnego) pokazują, że to właśnie wtedy Polacy masowo ruszyli na zakupy. W drugim tygodniu marca 20120 można się spodziewać dwucyfrowej dynamiki całkowitej wartości sprzedaży w porównaniu z pierwszym tygodniem oraz kilkukrotnie wyższej wartości sprzedaży w najbardziej wrażliwych na epidemię kategoriach.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.