21.02.2020/10:47

Marek Szybalski: Rabat Detal to już sieć ogólnopolska [WYWIAD]

- Rok 2020 zaczęliśmy dynamicznie i mamy ambitne plany - mówi w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Marek Szybalski, prezes zarządu sieci Rabat Detal

W zeszłym roku otworzyliście Państwo dwutysięczny sklep. Jak daleko sięga teraz Rabat Detal?

To prawda, w 2019 roku przekroczyliśmy liczbę 2000 sklepów w sieci Rabat Detal. To jak na naszą sieć historyczne osiągnięcie na poziomie 57 proc. rocznej dynamiki wzrostu ilości sklepów. Z jednej strony jest to pochodna dużego zaangażowania pracowników wszystkich działów, w tym szczególnie działu operacyjnego, który odpowiada za pozyskiwanie i serwis sklepów. Z drugiej strony duży wpływ na ekspansję miały zmiany własnościowe wynikające z wejścia sieci do Grupy Kapitałowej Specjał. Do tego dochodzi również bardzo dynamiczny rozwój na terenie południowo – wschodniej Polski,a także na północy. Dzięki temu jesteśmy obecni w 16 województwach, czyli staliśmy się siecią ogólnopolską.

Na których terenach skupicie się teraz najmocniej?

Obecnie pracujemy nad uszczelnianiem i rozwojem ilościowym na terenie całego kraju. Ma to bezpośredni związek z zaangażowaniem w serwis różnych placówek detalicznych w zależności od profilu ich działania.

Jak zatem pod względem otwarć będzie wyglądał ten rok?

Rok 2020 zaczęliśmy dynamicznie i mamy ambitne plany. Zdajemy sobie oczywiście sprawę z tego, że twarde rynkowe dane pokazują, iż liczba małych sklepów spada, jednak widzimy, że niezależni polscy detaliści chcący się rozwijać szukają możliwości wsparcia zaufanego partnera biznesowego. Takim jest chociażby nasza sieć, co pokazuje jej historia.

A co ze sklepami na stacjach paliw? Swego czasu Rabat Detal chciał rozwijać ten kierunek

Mamy w obsłudze kilka formatów o wysokiej specyfice działania, w tym projekt stacji benzynowych. To wymagający kierunek, ale z racji dużego zainteresowania kierujemy tam dużo energii. To obiekty ze sporym potencjałem rozwojowym w branży FMCG, dlatego staramy się wspierać właścicieli takich sklepów swoją wiedzą.

Jaka perspektywa rysuje się przed miękką franczyzą w najbliższych latach? Wydaje się, że w ostatnich latach rosło raczej zapotrzebowanie na spójną ofertę sieci.

Wybór typu franczyzy to często efekt środowiska, w którym dana placówka funkcjonuje, a także decyzji właściciela w jakich warunkach chce budować potencjał własnego biznesu. Rynek daje pod tym względem szeroki wybór sieci o różnym stopniu zaangażowania i zobowiązań. W Polsce jest wielu przedsiębiorców zainteresowanych prowadzeniem biznesu z dużymi możliwościami własnej inicjatywy, szczególnie takiej z dobrym wsparciem handlowym.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.