Marie Brizard na potężnym minusie. Firma pozbywa się zapasów
Grupa MBWS zanotowała w II kwartale br. spadek sprzedaży o ponad 11 proc. Największy wpływ na złe wyniki ma rynek polski i amerykański, gdzie firma prowadzi proces "normalizowania poziomów zapasów na rynku".
Jak zadeklarowała firma, renegocjacje niektórych warunków dotyczących linii kredytowych są obecnie bardzo zaawansowane. Zgodnie z poprzednio publikowanymi informacjami, Grupa nadal jest przekonana, że zostaną one sfinalizowane jeszcze tego lata.
W Polsce sprzedaż netto w II kwartale 2018 r. osiągnęła wartość 5,9 mln euro, o 62,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zdecydowany spadek powiązany jest z decyzją zmniejszania zapasów głównie w handlu tradycyjnym. W chwili obecnej poziomy zapasów są zrównoważone.
Firma kontynuuje realizację planu pięciu strategicznych inicjatyw, przedstawionych 13 kwietnia br. Są to: Dystrybucja: udoskonalenie dystrybucji i widoczności produktów w głównych punktach sprzedaży na rynku tradycyjnym oraz przyspieszenie tej strategii w II połowie 2018 r.; Organizacja: rekrutacja sprzedawców i specjalistów trade marketingu, którzy rozpoczną pracę w III kwartale 2018 r.; Pozycjonowanie produktu: stałe doskonalenie asortymentu produktów, którego głównym elementem są małe pojemności, nowe smaki Krupnika oraz whisky William Peel; Operacje: trwają testy produkcyjne, osiągnięcie pełnej zdolności produkcyjnej gorzelni w Łańcucie nastąpi w IV kwartale 2018 r. oraz Procesy: zakończenie procesów kontroli wewnętrznej oraz procesów zarządzania należnościami
Jak deklaruje firma, inicjatywy powinny umożliwić stopniowe przywrócenie wzrostu w II półroczu 2018 r. W pozostałej części regionu CEE sprzedaż netto w II kwartale 2018 r. wyniosła 6,7 mln euro, czyli spadła o 10,2 proc., co jednak stanowiło poprawę w stosunku do danych za I kwartał 2018 r. Spadek był spowodowanygłównie przez rynek litewski, w związku z ograniczeniami w przepisach dotyczących sprzedaży alkoholu, któreodczuła cała branża alkoholi wysokoprocentowych w tym kraju. W pozostałych krajach regionu CEE sprzedażnetto w I połowie roku 2018 osiągnęła wartość 12,2 mln euro, co stanowiło spadek o 12,0 proc.
W regionie Ameryk sprzedaż netto wyniosła 4,6 mln euro, czyli spadła o 29,1 proc. Główną przyczyną tej zmiany jest zmniejszenie zapasów przez dystrybutorów podyktowane przede wszystkim zmianą opakowania marki Sobieski przeprowadzoną tuż przed końcem II kwartału 2018 r. W I połowie roku 2018 sprzedaż netto w Amerykach osiągnęła wartość 7,2 mln euro, czyli spadła o 27,6 proc. Sprzedaż netto w Brazylii pozostawała w dalszym ciągu pod wpływem trudnych uwarunkowań makroekonomicznych tego rynku.
1 komentarz
-
02.08.2018
tak to jest jak w sprzedaży są ludzie bardziej zainteresowani wyprowadzaniem towaru z organizacji i czerpaniem z tego dodatkowych "ubocznych" korzyści finansowych niż zdrowym budowaniem biznesu... wszyscy znamy firmy, które żyją z wypychania ilości znacznie (2-3 miesiące) ponad zapotrzebowanie rynku