22.10.2014/20:05

Marka Dr Gerard umocni swą pozycję

Rozmowa z Olimpią Osińską­‑Rudowicz, dyrektorem marketingu w firmie Dr Gerard

Jaką pozycję ma Dr Gerard na rynku słodyczy?

Jesteśmy jednym z największych producentów słodyczy w Polsce. Według Nielsena zajmujemy czwarte miejsce z blisko 5­‑proc. udziałem wartościowym w kategorii ciastek pakowanych, liczonych z wyłączeniem produktów impulsowych. Dzięki PryncyPałkom jesteśmy zdecydowanym liderem w sprzedaży wafli w czekoladzie w opakowaniach familijnych. Ciasteczka Dr Gerarda najczęściej goszczą na typowym rodzinnym polskim stole. Mamy silną pozycję w sklepach tradycyjnych, ale walczymy również o większe udziały w kanale nowoczesnym.

Po raz pierwszy w historii firmy szykujecie telewizyjną kampanię reklamową. Chodzi o wzmocnienie świadomości brandu Dr Gerard, czy bardziej zależy wam na pozyskaniu nowych odbiorców?

Nasze produkty mają wielu lojalnych konsumentów, jednak nie wszyscy kojarzą swoje ulubione ciasteczka i wafelki z marką Dr Gerard. Chcemy to zmienić i zbudować wyróżniający się brand, który na stałe zagości w świadomości Polaków. W ten sposób Dr Gerard stanie się znakiem rozpoznawczym i potwierdzeniem jakości szerokiej gamy wyrobów ciastkarskich. Kampania jest konsekwencją obranej przez firmę nowej strategii.

Kampanie TV kojarzą się z wielomilionowymi budżetami. Kiedy będziecie w stanie ocenić skuteczność waszych reklam?

Wierzę, że efekty budowy świadomości i wizerunku marki zobaczymy bardzo szybko, także w wynikach sprzedaży. Zdecydowaliśmy się przeznaczyć znakomitą część budżetu na emisje spotu w stacjach telewizyjnych. Obecność w tym kanale jest bowiem optymalnym sposobem na budowanie zasięgu. Materiał wideo to także doskonałe narzędzie reklamy w internecie, z czego z chęcią skorzystamy. Aktywność Dr Gerarda w serwisie społecznościowym Facebook będzie spójna z ideą kampanii.

W jakiej konwencji utrzymane są spoty, w których kanałach można je obejrzeć?

Spot TV utrzymany jest w konwencji pogodnej, slapstikowej komedii obyczajowej. Zresztą zapraszam do oglądania naszych reklam w największych stacjach telewizyjnych oraz w kanałach tematycznych. Kampania skierowana jest do kobiet, bo to one najczęściej decydują o zakupach słodyczy dla rodziny.

Niebawem minie rok od przejęcia firmy przez fundusz inwestycyjny Bridge Point. Jak zmiana właściciela przełożyła się na tempo rozwoju?

Wciąż zachodzą zmiany, których celem jest uporządkowanie portfela, wyznaczenie ścieżek dla nowych produktów oraz optymalizacja procesów technologicznych i operacyjnych. Jednocześnie rozpoczęliśmy prace nad zwiększeniem dostępności produktów w punktach sprzedaży. Najbardziej zauważalnym efektem zmian jest nasza kampania reklamowa. Mam nadzieję, że to początek nowej drogi rozwoju, prowadzącej do znaczącego umocnienia pozycji marki Dr Gerard na rynku.

101_separator
Mocni nie tylko w waflach

Początki firmy Dr Gerard sięgają 1993 roku, kiedy to powstał zakład produkcyjny w miejscowości Lipiny Stare na Mazowszu. Aż do kwietnia 2011 roku firma funkcjonowała pod nazwą Lider’S – KG. Sztandarowym wyrobem w ofercie Dr Gerarda są produkowane od lat PryncyPałki. Firma ma też mocną pozycję w segmencie ciastek oblewanych czekoladą z nadzieniem (Pasja, Baletki), markiz (świetnie przyjęta linia Mafijne) oraz wafli – oprócz wymienionych wyżej PryncyPałków producent oferuje np. Rurki Waflowe czy Andruty. Produkcja odbywa się w trzech zakładach – w Radzyniu Podlaskim, Międzyrzecu Podlaskim i Ożarowie Mazowieckim. Firmą, która w ub.r. zmieniła właściciela – od Grupy Poult przejął ją fundusz inwestycyjny Bridge Point – kieruje Jarosław Zawadzki.

101_separator
Anna Terlecka

Wiadomości Handlowe, Nr 10 (139), Październik 2014

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.