Marki oferujące produkty spożywcze lajkowane dość rzadko
Polacy zapytani o to, jakie marki lubią w social media, wymieniają średnio trzy. Najczęściej spontanicznie wskazywane są te z kategorii moda, elektronika i kosmetyki. Marki oferujące produkty spożywcze są poza pierwszą dziesiątką.
Z raportu „Lubię to czy kupuję to?” Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że istnieją duże różnice w preferowanych kategoriach w zależności od płci konsumentów. Kategorie związane z hobby i modą częściej lubią i śledzą Polki (odpowiednio +4 p.p. i + 10 p.p. przewagi), a Polacy aplikacje (+9 p.p.), sport (+12 p.p.), platformy zakupowe (+12 p.p.) i produkty spożywcze (+ 6 p.p.).
Jeśli chodzi o „lubienie” marek w social media, to dzieje się to z wielu powodów. Najczęściej są to chęć dowiedzenia się, co kupić (25 proc. wskazań), chęć otrzymywania informacji o nowościach (23 proc.) i chęć śledzenia ciekawych działań ulubionej marki, np. eventów czy konkursów (22 proc.).
3