17.05.2014/21:44

Merco i SPS Handel rozpoczynają współpracę

Pomorska spółka Merco, organizator liczącej ponad 60 sklepów grupy zakupowej, podpisała umowę w sprawie wspólnych negocjacji zakupowych z ostrołęcką firmą SPS Handel, właścicielem sieci handlowych Zielony Market i Prim na Podlasiu oraz Mazowszu.

Porozumienie przewiduje, że wspólne negocjacje zakupowe prowadzone będą z tymi dostawcami i producentami, z którymi istnieje możliwość uzyskania korzystniejszych warunków handlowych. Strony oceniają, że uda się razem zawrzeć 50‑60 kontraktów. Wyznaczono już także osoby do prowadzenia tych negocjacji w imieniu obu podmiotów. Warto przypomnieć, że Merco miało podpisanych dla dotychczasowych udziałowców prawie 300 umów, zapewniających zaopatrzenie sklepów na poziomie nawet 95 proc.

Funkcjonując w ramach grupy Merco, SPS Handel nie staje się automatycznie udziałowcem spółki. Marek Theus, szef Merco podkreśla, że spółka od początku przyjęła zasadę, iż jej udziałowcem można zostać dopiero po pół roku wspólnych działań. Chodzi o to, aby członkowie grupy najpierw się poznali i przekonali do korzyści płynących ze współpracy, a dopiero potem przystępowali do połączeń o charakterze kapitałowym. Co zresztą nie oznacza rezygnacji z podmiotowości takiego udziałowca – wszystkie firmy handlowe zrzeszone w Merco zachowują niezależność. – Widzę dużą determinację umawiających się stron. Jeżeli mamy do czynienia z firmami o pełnej płynności finansowej, jak jest to w przypadku SPS Handel i grupy Merco, a jednocześnie darzymy się zaufaniem oraz jesteśmy względem siebie lojalni, to tego typu przedsięwzięcie nie może się nie udać – twierdzi prezes Theus, podkreślając, że umowa może być początkiem współpracy zakrojonej na szerszą skalę.
Grupa Merco, w skład której wchodzi około 65 sklepów, wypracowała w ub.r. obroty na poziomie około 550 mln zł. SPS Handel, posiadający około 60 sklepów własnych Prim i Zielony Market (zarządza też siecią franczyzową BiT), zamknął miniony rok sprzedażą na poziomie ponad 200 mln zł. Tak więc powstaje grupa handlowa, która będzie się mogła pochwalić obrotami rzędu 800 mln zł.



(WN)

Wiadomości Handlowe, Nr 5 (135) Maj 2014

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.