02.08.2016/09:00

Metro Group z minimalnym wzrostem sprzedaży like-for-like

Grupa Metro opublikowała raport dotyczący wyników za trzy kwartały bieżącego roku rozliczeniowego. Z zestawienia wynika, że sprzedaż like-for-like wzrosła o 0,2 proc., natomiast kwotowo zmniejszyła się o 1,6 proc.

O ile w pierwszych dziewięciu miesiącach roku rozliczeniowego 2014/2015 (październik – czerwiec) sprzedaż całej grupy wyniosła 44,977 miliarda euro, to w roku 2015/2016 osiągnęła poziom 44,253 miliarda euro. Metro Group zanotowała wzrost sprzedaży like-for-like wynoszący 0,2 proc.  

W przypadku Metro Cash & Carry (w Polsce Makro Cash & Carry) kwotowo miał miejsce spadek o 3,1 proc. – z 22,338 miliarda euro do 21,648 miliarda euro, przy czym w znacznej mierze jest to efekt wahań na rynku kuru walut. Liczona w walucie lokalnej sprzedaż wzrosła bowiem o 0,1 proc., a sprzedaż like-for-like – o 0,3 proc. (w samym Q3 o 0,1 proc.). Pozytywny trend (wzrost o 16,8 proc. do 2,7 mld euro) zaobserwowano w przypadku sprzedaży z dostawą, stanowiącej 12,3 proc. całej sprzedaży Metro Cash & Carry.

Spadła natomiast – o 1,5 proc. – sprzedaż like-for-like w Realu. W ujęciu liczbowym zmniejszyła się z 5,944 miliarda euro do 5,715 miliarda euro, a więc o 3,8 proc. W raporcie sama firma wspomina o toczących się ze związkami zawodowymi rozmowach dotyczących m.in. kwestii wynagrodzeń oraz krótkoterminowych cięć w podwyżkach płac i dodatkach świątecznych. W planach są jednak inwestycje na kwotę 1 miliarda euro przeznaczone na modernizację sklepów w ciągu najbliższych pięciu lat.

Na uwagę zasługuje natomiast wzrost sprzedaży online w sieci Real. Wyniósł on ponad 50 proc. – z 35 milionów euro w pierwszych dziewięciu miesiącach roku rozliczeniowego 2014/2015 do 53 milionów euro dla roku 2015/16.

Grupa Metro jest jedną z najważniejszych międzynarodowych firm handlu detalicznego. Działa w ponad 2000 lokalizacji w 29 krajach i zatrudnia przeszło 220 000 osób. Skupia marki, które działają niezależnie na rynku: Metro/Makro Cash & Carry (samoobsługowy handel hurtowy), Media Markt i Saturn (elektronika użytkowa) i Real (hipermarkety).

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Antek 02.08.2016

    Reala w Polsce już nie ma...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.