19.07.2018/10:43

Mistrzostwa świata nakręciły sprzedaż telewizorów

Po miesiącach spadków sprzedaż telewizorów zaczęła rosnąć. Nieznacznie, ale to jedna z kluczowych kategorii rynku, więc każdy pozytywny wynik wpływa mocno na branżę – informuje „Rzeczpospolita”.

– W okresie okołomundialowym obserwowaliśmy zwiększony popyt w segmencie telewizorów. Rynek urósł o około 50 proc. wartościowo, licząc rok do roku. Entuzjazm konsumentów co prawda nieco opadł po tym, jak z rozgrywek odpadła reprezentacja Polski, ale i tak poziom sprzedaży był zdecydowanie wyższy niż w analogicznym okresie 2017 r. – mówi Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert.

Jak dodaje, najlepiej sprzedawały się telewizory o przekątnej ekranu 55 cali. Wzrosty zanotowaliśmy również w sprzedaży większych: telewizory 65-calowe i 75-calowe wspólnie z 55-calowymi wartościowo stanowią już ponad połowę rynku.

Polacy na telewizory wydają rocznie ok. 6 mld zł, zatem wyniki tej kategorii są bardzo ważne dla sprzedawców elektroniki. W tym roku do końca maja sprzedaż telewizorów była według danych Gfk wyższa o 1,4 proc. w stosunku do tego okresu rok wcześniej.

Czerwiec przyniósł zdecydowanie lepsze wyniki, które będzie widać dopiero w kolejnych raportach. Jednak duże wydarzenia sportowe to zawsze doskonały moment dla sprzedawców odbiorników. Ostatnie rekordy rynek bił w 2016 r. przy okazji Euro.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.