29.04.2020/09:45

Mocny początek roku Carrefoura. Sieć szybko rośnie w Polsce

Carrefour podał wyniki za I kw. 2020 r. Sieć zanotowała w Polsce drugi największy wzrost sprzedaży porównywalnej spośród wszystkich krajów Europy, w których działa. W I kw. Sieć sprzedała towary za kwotę 2,384 mld zł. To wzrost o 6,5 proc. rdr przy zmiennym kursie walut, a o 7 proc. więcej przy stałym.

Francuski gigant zanotował wzrost sprzedaży LfL o 8,8 proc. W I kw. 2019 r. wskaźnik ten był prawie trzy razy niższy. Z kolei w IV kwartale, kiedy przedświąteczne zakupy windują sprzedaż, wynik ten wynosił 4,7 proc. Ogółem w Europie (poza Francją) wzrost sprzedaży LfL w I kw. wyniósł 6,1 proc. Jak wynika z komunikatu firmy, w marcu Carrefour skorzystał na zakupach zapobiegawczych przed wprowadzeniem ograniczeń w handlu i ogólnej kwarantanny.

Co ciekawe, sprzedaż w Polsce rosła szybciej niż we Francji czy Hiszpanii. Liderem wśród krajów, które zaopatrywały się w sieci była Rumunia. Tu wzrost sprzedaży LfL wyniósł aż 9,7 proc. We Francji ten współczynnik wyniósł 4,3 proc., w Hiszpanii – 6,6 proc, a we Włoszech – 2,5 proc.

Przychody całej Grupy Carrefour w I kw. 2020 r. wyniosły 19,44 mld euro.W związku z pandemią koronawirusa sieć Carrefour zdecydowała się wypłacić niższą dywidendę za 2019 rok. Mniejsze uposażenie będzie również otrzymywał jej prezes Alexandre Bompard.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.