28.11.2014/19:37

Monitoruj półki z przyprawami

Sprawdziliśmy, jak do świąt przygotowali się producenci przypraw. Nawet najlepsza oferta jest jednak niewiele warta, gdy produktu brakuje w sklepie. Sprawdzajcie więc regularnie, czy półki nie straszą lukami.

KAMIS
Wiodący producent przypraw tradycyjnie już przed Bożym Narodzeniem proponuje swoje najbardziej popularne przyprawy w opakowaniach o zwiększonej gramaturze i w atrakcyjnej cenie. Promocją objęte są:
- przyprawa do kurczaka złocista
- przyprawa do gyrosa
- pieprz ziołowy
- czosnek granulowany
- majeranek
- papryka słodka
- papryka ostra
- zioła prowansalskie

Są dwie nowości w ramach serii limitowanej – przyprawa do łososia i do pstrąga.

Firma przygotowała też promocję konsumencką pod hasłem „Zatrzymaj smak wyjątkowych chwil”, którą objęty jest cały asortyment. Akcja potrwa do 15 stycznia 2015 roku. Kupując dowolne produkty Kamis o wartości min. 15 zł, można odebrać w punktach Kolportera puszkę z logo marki w trzech wzorach do wyboru.
Akcje i nowości producent wspiera głównie poprzez materiały POS, oferując: standy, wobblery, owijki paletowe, plakaty. Do ekspozycji przy kategoriach komplementarnych rekomenduje zaś krawaty i koszyczki.

CZY WIESZ, ŻE… dysponując smartfonem, można ściągnąć na telefon aplikację mobilną z przepisami Kamis



101_separator
PRYMAT
Marka jest mocno promowana w telewizji jako partner popularnych show kulinarnych wyświetlanych w atrakcyjnym czasie antenowym. Jej produkty są widoczne w programach: „Kuchenne rewolucje”, „Ugotowani” (oba emitowane w TVN) oraz „Przepis dnia” (TVP1). W tym roku producent, do którego należy również brand Kucharek, planuje dodatkowo wsparcie z zakresu marketingu handlowego. Firma nie podaje niestety szczegółów na temat planowanych działań.

W ostatnim kwartale Prymat zaproponował nowość, która nie wpisuje się jednak w okres świąteczny, a w trend convenience. Chodzi o linię „Mój przepis na…”, z którą producent debiutuje w kategorii fiksów. Każdy z sześciu wariantów reprezentujących dania kuchni świata poleca inny szef kuchni, od współpracującego z Prymatem od dawna Adama Sowy, przez Hiszpana Michela Morana, po Greka Teo Vafidisa.

Najbardziej popularne przed Bożym Narodzeniem przyprawy jednorodne Prymatu to:
1. cynamon
2. majeranek
3. kminek mielony
4. pieprz czarny mielony
5. tymianek
6. gałka muszkatołowa

CZY WIESZ, ŻE… kucharz Adam Chrząstowski wymyślił niesztampowe danie rybne: diabła morskiego z sosem z białej czekolady. Przepis znajdziecie na www.doradcasmaku.pl





101_separator

APPETITA

Należąca do spółki Colian marka promowana jest w telewizji poprzez sponsoring programu kulinarnego Top Chef na antenie Polsatu. Firma właśnie nawiązała współpracę z ekspertem kulinarnym Adamem Chrząstowskim, który został jej ambasadorem. Jego wizerunek znajdzie się na opakowaniach przypraw oraz materiałach POS: plakatach, wobblerach i stojakach. Chrząstowski będzie ponadto promować markę na eventach kulinarnych oraz w ramach działań w mediach i punktach sprzedaży. Dla przypraw cukierniczych z linii Domowe Sekrety Appetita producent przygotował osobne stojaki.

W ramach współpracy z producentem sprzętu AGD – Kenwood, w sieciach RTV i AGD będą rozdawane próbki przypraw. Ponadto, kupując robota kuchennego, klienci otrzymują zestaw przypraw. Limitowane edycje sygnowane są nazwiskami szefów kuchni, m.in. Kurta Schellera, Adama Chrząstowskiego i Giancarlo Russo. W grudniu pod hasłem „Christmas Show” odbędą się pokazy kulinarne Appetita i Kenwood na terenie galerii handlowych w dużych miastach.



CZY WIESZ, ŻE… Appetita należy do marek, których właściciele zrezygnowali ze sztucznych dodatków i konserwantów, w tym glutaminianu sodu

101_separator

PODRAVKA

W okresie przedświątecznym chorwacka firma kontynuuje wspieranie ostatnich nowości, czyli przypraw z linii Vegeta Smakowa, a także tradycyjnej Vegety. W ramach edycji limitowanej do handlu skierowano promocyjne opakowania:
- Vegeta 200 g + 20 proc. gratis
- Vegeta 500 g + 20 proc. gratis
- Vegeta 75 g +15 g gratis.
Producent zaplanował ponadto animacje i degustacje w punktach sprzedaży, a także typowe działania promocyjno­‑marketingowe, ale nie podaje szczegółów.
Nowością jest Vegeta w „zimowej” odsłonie – wygodnym słoiczku o pojemności 400 g. W kwietniu na rynek trafiły pierwsze buliony z logo Vegeta w trzech wariantach. Od niedawna ambasadorką Vegety jest blogerka kulinarna Kinga Paruzel. We wrześniu na rynek trafiła jej książka z setką przepisów.

101_separator

KOTÁNYI

Właściciel marki, firma Kotányi Polonia, w tym roku rozszerzyła ofertę o szereg nowości, wśród których znalazł się m.in. czosnek niedźwiedzi, cząber, wędzona papryka, czarnuszka, kozieradka, kolendra cała, kardamon cały, oraz mieszanka ziół toskańskich. Popularną linię młynków wzbogacił pieprz cytrynowy oraz sól morska z pieprzem. Od września produkty Kotányi widoczne są na antenie trzeciej edycji programu MasterChef na antenie TVN. Przed świętami Bożego Narodzenia producent planuje promocje, głównie cenowe.

101_separator

(ATE)



Wiadomości Handlowe, Nr 11-12 (140), Listopad - Grudzień 2014

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.