Waldemar Mirocha, prezes GH PL Plus: Na polskim rynku handlowym jest miejsce dla 3 grup zakupowych
Grupy zakupowe to projekty trudne, budowane mozolnie, wymagające zaufania i bliskiej współpracy partnerów biznesowych – mówi w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Waldemar Mirocha, prezes zarządu w GH PL Plus.
Zdaniem Waldemara Mirochy, prezesa zarządu w GH PL Plus nie ma ryzyka rozdrobnienia polskich grup zakupowych, jeśli tych w ogóle będzie ich przybywać.
- To projekty trudne, budowane mozolnie, wymagające zaufania i bliskiej współpracy partnerów biznesowych. Ciężko mi zatem wyobrazić sobie sytuację, kiedy kilka takich grup miałoby rozwijać się jednocześnie, reprezentować różne interesy, dogadywać się między sobą i jeszcze z pozostałymi grupami zakupowymi. Generalnie nie widzę miejsca na tego typu inicjatywy widząc chociażby jak my w ramach GH, ostrożnie się rozwijamy szukając kolejnych partnerów – wyjaśnia Waldemar Mirocha.
Zdaniem szefa GH PL Plus w Polsce, zależnie od kryteriów doboru oraz założonych celów biznesowych jest miejsce tylko dla dwóch, może trzech takich inicjatyw (grup zakupowych – red.).
- Nasza grupa zrzesza sieci razem z ich centrami logistycznymi, co sprawia, iż osobiście bardzo wierzę w ten projekt Logistyka nie jest dla nas ograniczeniem, nie musimy od zera organizować sieci dystrybucji za każdym razem, kiedy myślimy o sprowadzeniu do jednego z naszych sklepów kolejnego produktu. A sklepów mamy już ponad 600. Naszą siłą są kontrakty, które obejmują kompletny łańcuch od producenta do konsumenta – tłumaczy.
I dodaje: Poza tym w Polsce wcale nie ma tak wiele dużych sieci, które można by zrzeszać w ramach kolejnych grup zakupowych. Sklepy są rozdrobnione, duża ich część jest już we franczyzie.
- My sami zdążyliśmy już nieco wyhamować z rozwojem, bo wraz z dołączaniem nowych partnerów, jest nam coraz trudniej znajdować kolejne sieci, które jeszcze nie byłyby gdzieś zrzeszone – podsumowuje Waldemar Mirocha.
1 komentarz
-
16.09.2016
To czekamy na drugą i trzecią.
12