31.01.2017/10:23

Na rynku dań gotowych najszybciej rosną sałatki

Coraz bardziej intensywny tryb życia sprzyja popytowi na gotowe posiłki, w tym na dania convenience. Co istotne, zmieniają się też wymagania konsumentów, co do tego asortymentu – wskazuje Grzegorz Rykaczewski, analityk sektora rolno-spożywczego Banku Zachodniego WBK.

W ostatnich latach, rosnąca popularność zdrowego trybu życia, wpłynęła na oczekiwania związane z jakością używanych składników oraz sposobem przetworzenia gotowych dań. Z badań firmy Euromonitor wynika, że w 2015 r. wartość całego rynku dań gotowych w Polsce przekroczyła poziom 1,1 mld zł.

- W latach 2010-2015 cały segment rósł stabilnie i relatywnie powoli – średnio w roku o 2,6 proc. Najszybszy wzrost został zanotowany w przypadku gotowych sałatek. W przeciągu wymienionych sześciu lat, średnioroczny wskaźnik wzrostu wyniósł 26,5 proc – mówi Grzegorz Rykaczewski. - Szybki rozwój tego asortymentu wynikał głównie z dwóch czynników. Z jednej strony była to kwestia niskiej bazy. Z drugiej strony warto podkreślić, że jest to produkt, który odpowiada na główne oczekiwania konsumentów: jest wygodny w przygotowaniu oraz jest uznawany przez kupujących za coś zdrowego – dodaje.

Analityk BZ WBK zwraca uwagę, że eksperci Euromonitora przewidują, że również w najbliższych latach, na rynku dań gotowych, asortyment gotowych sałatek będzie się rozwijał najszybciej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.