29.01.2019/09:20

Nachalne reklamy sieci handlowych sprzyjają marnowaniu żywności w Polsce?

Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że sieci handlowe wydały w zeszłym roku na reklamę aż 4,2 mld zł (ceny cennikowe) – najwięcej w radiu. Liderem zestawienia wiodących reklamodawców jest Lidl, który przeznaczył na ten cel prawie 615 mln zł. W czołówce plasuje się również Biedronka, z wydatkami rzędu 269 mln zł. Dyskonterzy zrobili wszystko (i nie można mieć im tego za złe), żeby – wbrew zamiarom ustawodawcy – na wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele zyskali właśnie oni, a nie mniejsze sklepy. Uruchomili potężną machinę promocyjno-reklamową, co pomogło odebrać weekendowych klientów innym formatom handlowym.

Limit 8 bezpłatnych artykułów został wyczerpany.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Specjalną cenę promocyjną do dnia startu Retail & FMCG Congress;
  • Najważniejsze informacje z sektora handlu i FMCG w jednym miejscu;
  • Archiwum blisko 40 000 profesjonalnych tekstów;
Dodaj komentarz

5 komentarzy

  • Handlowiec 13.02.2019

    Reklama swoją drogą, ale trzeba koniecznie wprowadzić jeszcze soboty wolne od handlu.
    Wtedy do zapasów kupowanego jedzenia trzeba będzie przeznaczyć specjalne pomieszczenie w domu.
    To tylko głupota ludzka.

  • Irek 05.02.2019

    Jeżeli reklama nie jest nachalna, a trafia do ludzi jest to dobra reklama. To wszystko zależy od agencji reklamowych. Wybór jest ciężki, najwięcej zjeżdża się ich na targach pod Warszawą Remadays. Tam można łatwo znaleźć ludzi obytych w reklamie.

  • KLIK 30.01.2019

    Brawo! Wreszcie ktoś odważył się o tym napisać! To nieetyczne tak robić od roku wodę z mózgu Polaków. Faktycznie wyrzucamy mnóstwo żywności,wcześniej bezkrytycznie ulegając nachalnym reklamom. Niech Lidl i Biedra przeznaczy choć część pieniędzy z reklamy, dla nad wyraz ciężko harującym pracownikom, to będzie normalniej. Bo naprawdę nie da się już słuchać tych reklam w mediach,podobnie jak Mariana i Barbary z Media Expert. Nie kupię już u nich nic, bo to moja obrona przed wspieraniem takich zjawisk reklamowych.Co za dużo ,to niezdrowo!!!

  • akcjonariusz&klient 29.01.2019

    W tym kontekscie brawo dla sklepow Dino. Nie wydaja ani zlotowki na reklame, nie zatruwaja ludziom zycia, a dzieki temu ze nie ponosza kosztow reklamy moga sprzedawac produkty w nizszych cenach.

  • CK 29.01.2019

    Na zapas, kup więcej, kup więcej :-( Dzieci tego słuchają i zostaje im to w głowach, śpiewają to, a później chcą więcej, nieważne, że może się zmarnować, mają mieć więcej. W żaden sposób nie jest to edukacyjne i nie pomaga w nauce najmłodszych nie marnowania żywności, a już nie wspomnę o zarządzaniu pieniędzmi.
    Może ktoś się zreflektuje i usunie tą reklamę z obiegu!!!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.