28.04.2017/11:37

Najlepsze polskie produkty mleczne - akcja edukacyjna Polskiej Izby Mleka

Młodzież z VI Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku oraz ich goście z Portugalii – rówieśnicy z Escola Secundária Alcaides de Fariaw w  Barcelos 24 kwietnia uczestniczyli w kolejnym spotkaniu w ramach projektu „Cykl konferencji: Fakty i mity o mleku”. Ta kulturalno-kulinarna wymiana była dobrą okazją do zaprezentowania wysokiej jakości polskich artykułów mlecznych, które stanowią doskonałą bazę wielu potraw.

Podczas przygotowania posiłków polscy uczniowie mogli na nowo odkryć i docenić walory  mleka, jogurtu oraz bogactwo serów żółtych i twarogowych. Portugalska młodzież zaś przekonać się do polskich produktów. Pod czujnym okiem – Magdaleny Gendźwiłł, blogerki kulinarnej, uczestnicy spotkania przygotowali m.in. pierogi z nadzieniem serowym, kaszą gryczaną i boczkiem, serniczki oraz pastę szpinakową.

Wspólne gotowanie było okazją do porównania kuchni polskiej i portugalskiej. Można było się przekonać, że śniadanie wygląda w obu krajach podobnie, w Portugalii zazwyczaj składa się ono z mleka, jogurtu, płatków lub sera.

Cykl konferencji "Fakty i mity o mleku” realizowany jest przez Polską Izbę Mleka oraz sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

Polska Izba Mleka to izba gospodarcza branży mleczarskiej, do zadań której należy m.in. występowanie z inicjatywami ustawodawczymi, promocja i umacnianie polskiego mleczarstwa oraz przetworów mleczarskich na rynkach krajowych i zagranicznych, współpraca z Komisją Europejską oraz innymi instytucjami międzynarodowymi, ukierunkowanymi na mleczarstwo, współpraca z instytucjami kreującymi politykę mleczną w kraju (MRiRW, ARR, ARiMR) oraz organizacjami działającymi na rzecz mleczarstwa. PIM zajmuje się także działalnością wydawniczą, szkoleniową i ekspercką, a także lobbingiem na rzecz polskiego mleczarstwa.

Fundusze Promocji artykułów rolnych tworzone są w celu wspierania marketingu rolnego, wzrostu spożycia oraz promocji produktów rolno – spożywczych. Cele te są realizowane w szczególności poprzez prowadzenie kampanii informacyjnych i promocyjnych, w tym m.in. współfinansowanych ze środków UE, RP i Funduszy Promocji. Środki Funduszy Promocji są w szczególności przeznaczone na sfinansowanie tzw. ’wkładu własnego’ organizacji branżowych w realizację kampanii promocyjnych i informacyjnych prowadzonych w ramach administrowanego przez ARR mechanizmu „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych”, dzięki czemu będzie możliwe znaczące zwielokrotnienie efektu działań promocyjnych.

Plan finansowy Funduszu Promocji Mleka na 2017 r. przewiduje wsparcie 94 działań łączną kwotą w wysokości ok. 9 mln 990 tys. zł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.