04.07.2020/10:50

Najważniejsze informacje tygodnia: Żabka, Auchan, Netto, Lidl, Dino i Frisco.pl

W tym tygodniu Żabka pracowała nad nowym systemem odbioru przesyłek, Auchan zamknął dwa hipermarkety, a Frisco.pl pochwaliło się wynikami. Zmieniły się też stawki VAT na podstawowe artykuły spożywcze. Co jeszcze się wydarzyło?

Żabka testuje własne mini „paczkomaty” do odbioru przesyłek w sklepach

Sieć Żabka testuje w poznańskiej centrali własne maszyny do odbioru przesyłek pocztowych – dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Dzięki nowemu rozwiązaniu klienci będą mogli bez stania w kolejce i angażowania pracowników sklepu samodzielnie odebrać paczkę, wpisując odpowiedni kod w panelu.

Prezes Jeronimo Martins komentuje wyzwania dla handlu i światowej gospodarki

Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej doprowadzi do wzrostu politycznego i gospodarczego znaczenia Polski - uważa Pedro Soares Dos Santos, dyrektor generalny Jeronimo Martins, portugalskiej firmy do której należy sieć Biedronka.

Auchan zamyka dwa hipermarkety na Śląsku. Konieczne będą zwolnienia grupowe

Auchan Retail Polska podjęło decyzję o zamknięciu dwóch trwale nierentownych sklepów sieci, zlokalizowanych w Dąbrowie Górniczej oraz w Mysłowicach. Firma deklaruje, że w ramach dostępnych wakatów przeniesie część pracowników do innych placówek, ale zapowiada też zwolnienia grupowe.

Janusz Palikot: Epidemia jest poważniejsza niż zakładaliśmy [WYWIAD]

– Powrót entuzjazmu nastąpi po wakacjach. Zwiększamy sprzedaż przez internet i uruchamiamy nowy projekt. To czas na przegrupowania na rynku i my go wykorzystujemy – mówi Janusz Palikot, biznesmen w branży alkoholowej.

Dino przekroczyło granicę 1300 sklepów. Przez pół roku sieć uruchomiła 84 placówki

Sieć Dino poinformowała w czwartek, że od stycznia do końca czerwca tego roku otworzyła 84 nowe sklepy. Rok temu w tym samym okresie detaliście udało się uruchomić nieznacznie mniej placówek, bo 81.

Ryszard Machoj nowym członkiem zarządu Lidl Polska. Będzie odpowiadał za obszar sprzedaży

Lidl Polska rozbudowuje skład zarządu spółki. Do Macieja Tylkowskiego i Janusza Włodarczyka dołączył Ryszard Machoj, który razem z ww. pozostałymi członkami zarządu będzie odpowiadał za obszar sprzedaży.

Frisco.pl coraz bliżej rentowności. Operator mocno zwiększył zasoby bazy klientów

Frisco.pl pochwaliło się w czwartek swoimi wynikami finansowymi za 2019 r., które opisaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl już dzień wcześniej. Spółka wskazuje w komunikacie, że w minionym roku udało jej się umocnić pozycję lidera rynku e-grocery w Warszawie, m.in. dzięki zwiększeniu bazy aktywnych klientów (w tym klientów biznesowych) o 18 proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.