Najważniejsze wiadomości tygodnia: Lidl, Biedronka, Piotr i Paweł, Tesco, Żabka, Netto... działo się
YouTuber kontra przemysł kosmetyczny; Tesco nie dało rady w Polsce; Lidl (nie)płaci prawie 50 zł za godzinę brutto; Piotr i Paweł dzieli wierzycieli na lepszych (100 proc.) i gorszych (10 proc.); Biedronka ma nową promocję, a Netto szturmuje Warszawę i Mazowsze. Działo się w detalu w minionym tygodniu.
1. Trendsetter z YouTube Shaitan naraził się branży kosmetycznej
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego atakuje treści zawarte w programach youtubera Kacpra Linczewskiego „Shaitana”, które „nie są zgodne z aktualnym stanem wiedzy, nauki i prawa żadnej z dziedzin, łącznie z kosmetologią”, a do tego „wprowadzają konsumentów w błąd, mogą wzbudzać nieuzasadnione obawy i jako takie powinny być postrzegane jako nieetyczne i szkodliwe.”
2. Lidl oferuje prawie 50 zł za godzinę pracy w soboty? Nie. To pomyłka.
Lidl zamieścił w swoich placówkach ogłoszenie, z którego wynikało, że sieć zapłaci blisko 50 zł brutto za godzinę za pracę w soboty.
Okazało się jednak, że na plakatach rozwieszonych przez sieć Lidl zabrakło kluczowej informacji o faktycznym wymiarze czasu pracy. Nasza publikacji pomogła detaliście szybko naprawić błąd.
3. Biedronka wyprzedaje żywność z krótką datą za pół ceny. Chodzi o ograniczenie marnowania żywności
Biedronka wprowadza pilotażowy program przecen produktów z bliskim terminem przydatności. Już od 27 stycznia klienci 36 sklepów sieci Biedronka w województwie mazowieckim będą mogli kupić wybrane pełnowartościowe produkty spożywcze po niższych o 50 proc. cenach.
4. Brexit zbiega się z Tesco-exitem. Sieć nie dała rady w Polsce
Nasz redaktor naczelny w felietonie żegna Tesco w Polsce. Przedwcześnie? Raczej nie. Tymczasem związki zawodowe walczą o jak najlepsze warunki zwolnień.
5. Lidl na fali. W Polsce sieć otwiera w warszawskim Wilanowie pierwszy dwupoziomowy market.
Natomiast w Londynie niemiecki dyskonter testuje zupełnie nowy koncept, dzięki któremu markety sieci będą funkcjonować w luksusowych osiedlach mieszkaniowych z akceptacją lokalnych społeczności.
6. Duńskie Netto coraz bardziej ceni sobie rynek polski
Sieć szturmuje Warszawę i Mazowsze, a szef firmy Per Bank przyznaje, że Polska jest „silnikiem wzrostu dla całej grupy Salling”.
7. Zarządca sanacyjny firmy Piotr i Paweł dzieli wierzycieli na lepszych i gorszych
Propozycje układowe znajdujących się w restrukturyzacji spółek Piotr i Paweł S.A. oraz Piotr i Paweł Detal zawierają podział wierzycieli na grupy. Niektórym wierzycielom spółki proponują spłatę 10 proc. wierzytelności głównych, a innym – nawet 100 proc.
8. Podatek cukrowy wzbudza silne emocje. „Zdrowie Polaków czy zdrowie budżetu” – padają pytania
Ministerstwo Zdrowia opublikowało oficjalny raport z konsultacji społecznych ustawy wprowadzającej podatek cukrowy. Ostrzeżenia, że podatek cukrowy zagrozi polskiej gospodarce, skwitowano argumentem, że cel projektowanych podatków jest prozdrowotny.
5