01.02.2020/08:43

Najważniejsze wiadomości tygodnia: Lidl, Biedronka, Piotr i Paweł, Tesco, Żabka, Netto... działo się

YouTuber kontra przemysł kosmetyczny; Tesco nie dało rady w Polsce; Lidl (nie)płaci prawie 50 zł za godzinę brutto; Piotr i Paweł dzieli wierzycieli na lepszych (100 proc.) i gorszych (10 proc.); Biedronka ma nową promocję, a Netto szturmuje Warszawę i Mazowsze. Działo się w detalu w minionym tygodniu.

1. Trendsetter z YouTube Shaitan naraził się branży kosmetycznej

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego atakuje treści zawarte w  programach youtubera Kacpra Linczewskiego „Shaitana”, które „nie są zgodne z aktualnym stanem wiedzy, nauki i prawa żadnej z dziedzin, łącznie z kosmetologią”, a do tego „wprowadzają konsumentów w błąd, mogą wzbudzać nieuzasadnione obawy i jako takie powinny być postrzegane jako nieetyczne i szkodliwe.”

2. Lidl oferuje prawie 50 zł za godzinę pracy w soboty? Nie. To pomyłka.

Lidl zamieścił w swoich placówkach ogłoszenie, z którego wynikało, że sieć zapłaci blisko 50 zł brutto za godzinę za pracę w soboty.

Okazało się jednak, że na plakatach rozwieszonych przez sieć Lidl zabrakło kluczowej informacji o faktycznym wymiarze czasu pracy. Nasza publikacji pomogła detaliście szybko naprawić błąd.

3. Biedronka wyprzedaje żywność z krótką datą za pół ceny. Chodzi o ograniczenie marnowania żywności

Biedronka wprowadza pilotażowy program przecen produktów z bliskim terminem przydatności. Już od 27 stycznia klienci 36 sklepów sieci Biedronka w województwie mazowieckim będą mogli kupić wybrane pełnowartościowe produkty spożywcze po niższych o 50 proc. cenach.

4. Brexit zbiega się z Tesco-exitem. Sieć nie dała rady w Polsce

Nasz redaktor naczelny w felietonie żegna Tesco w Polsce. Przedwcześnie? Raczej nie. Tymczasem związki zawodowe walczą o jak najlepsze warunki zwolnień.

5. Lidl na fali. W Polsce sieć otwiera w warszawskim Wilanowie pierwszy dwupoziomowy market.

Natomiast w Londynie niemiecki dyskonter testuje zupełnie nowy koncept, dzięki któremu markety sieci będą funkcjonować w luksusowych osiedlach mieszkaniowych z akceptacją lokalnych społeczności.

6. Duńskie Netto coraz bardziej ceni sobie rynek polski

Sieć szturmuje Warszawę i Mazowsze, a szef firmy Per Bank przyznaje, że Polska jest „silnikiem wzrostu dla całej grupy Salling”.

7. Zarządca sanacyjny firmy Piotr i Paweł dzieli wierzycieli na lepszych i gorszych

Propozycje układowe znajdujących się w restrukturyzacji spółek Piotr i Paweł S.A. oraz Piotr i Paweł Detal zawierają podział wierzycieli na grupy. Niektórym wierzycielom spółki proponują spłatę 10 proc. wierzytelności głównych, a innym nawet 100 proc.

8. Podatek cukrowy wzbudza silne emocje. „Zdrowie Polaków czy zdrowie budżetu” – padają pytania

Ministerstwo Zdrowia opublikowało oficjalny raport z konsultacji społecznych ustawy wprowadzającej podatek cukrowy. Ostrzeżenia, że podatek cukrowy zagrozi polskiej gospodarce, skwitowano argumentem, że cel projektowanych podatków jest prozdrowotny.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.