16.05.2014/15:04

Największy wybór w obiadkach i deserkach

W małych i średnich sklepach spożywczych najważniejszymi segmentami żywności dla dzieci pod względem wartości sprzedaży są mleko w proszku, kaszki i kleiki oraz dania i deserki w słoikach.

W sklepach małoformatowych, które handlują żywnością dla dzieci, asortyment obejmuje średnio siedem referencji. Największy wybór klienci mają zwykle w segmencie obiadków i deserków w słoikach. Znacznie słabiej reprezentowane są mleka w proszku – detaliści z reguły ograniczają się do wystawienia dwóch wariantów takich produktów. W przypadku herbatek dla dzieci i niemowląt trudno mówić o jakimkolwiek wyborze, bo zazwyczaj oferta sprowadza się do jednego SKU.
Rynek żywności dla dzieci zdominowany jest przez dwóch producentów, którymi są Nutricia Polska i Nes­tlé Nutrition. Wiodące marki to BoboVita, Gerber, Bebiko i Nestlé. W sklepach o powierzchni sprzedaży do 300 mkw. do produktów o najszerszej dystrybucji należą: kleik ryżowy Nestlé, kleik ryżowy BoboVita, kaszka mleczno­‑ryżowa z malinami, kaszka z bananami BoboVita, mleko początkowe Bebiko oraz dwa deserki Gerber: Krem z jabłek i jagód oraz Jabłuszka.
Ciekawostką jest, że sprzedaż mleka w proszku wyraźnie rośnie przed Wielkanocą i przed Bożym Narodzeniem, co potwierdza, że konsumenci kupują takie produkty nie tylko z przeznaczeniem na posiłek dla dziecka, ale również jako dodatek do wypieków.











Wiadomości Handlowe, Nr 5 (135), Maj 2014

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.