22.06.2018/10:08

Nielsen: Firmy sponsorujące Mistrzostwa Świata zyskują w oczach klientów

W związku z tegorocznymi Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej Nielsen zagłębił się w dane dotyczące największego sportu na świecie. Fani zwrócili uwagę m.in. na dużą rolę sponsoringu wydarzenia w kontekście budowania wizerunku marki.

Z badania Nielsena przeprowadzonego na 18 głównych rynkach wynika, że piłka nożna skupia zainteresowanie ponad 40 proc. populacji, zostawiając najbliższych rywali daleko w tyle. Dla telewizji oznacza to ogromne widownie, dla mediów społecznościowych napływ followersów i wzmożone zaangażowanie użytkowników, przekraczające aktywność na profilach gwiazd muzyki czy telewizji. Christiano Ronaldo ma obecnie więcej followersów w mediach społecznościowych niż Beyonce czy Selena Gomez. Imprezy takie jak Mistrzostwa Świata w Rosji to szczególnie czas eksplozji aktywności w mediach społecznościowych, nie tylko ze strony piłkarzy, ale również sponsorów, marketerów, drużyn i wielu innych uczestników konkurujących o główną nagrodę tych mistrzostw- publiczność.

Marki angażują coraz większe budżety w swoją widoczność podczas imprez futbolowych, jako że jest to praktycznie inwestycja o pewnym zwrocie. Jak pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez Nielsena, fani futbolu, często uważani za wrogich komercjalizacji tego sportu, wykazują większą akceptację i zrozumienie dla sponsoringu niż cała populacja. Prawie 57 proc. osób zainteresowanych piłką nożną przyznaje, że firmy zaangażowane w sponsorowanie futbolu zyskują na opinii w ich oczach.

Piłki nożnej nie omijają również niektóre z najważniejszych trendów, które widoczne są obecnie na rynkach całego świata, jak na przykład coraz silniejsze równouprawnienie oraz bum na gry komputerowe. Z roku na rok rośnie popularność sportów kobiecych oraz zaangażowanie kobiet w kibicowanie. Mimo, że jedynie 31 proc. kobiet deklaruje zainteresowanie futbolem, 70 proc. z nich uważa Mistrzostwa Świata za „bardzo atrakcyjne”. Jest to więc okazja dla futbolu na zwiększenie swojego zasięgu wśród tej grupy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.