28.08.2018/13:00

Niemcy rzadziej chodzą na zakupy, ale wydają więcej

Niemcy coraz rzadziej wybierają się na zakupy do supermarketów, dyskontów i drogerii. Mimo to wydają więcej pieniędzy na artykuły spożywcze i drogeryjne – takie dane płyną z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez firmę Nielsen.

O sprawie pisze portal lebensmittelpraxis.de. Zgodnie z badaniem liczba wyjść na zakupy w ciągu roku zmniejszyła się średnio o 10 proc. Przeciętny Niemiec jeszcze w 2013 roku odwiedzał sklep średnio 232 razy, w zeszłym roku ta liczba spadła do 209. To efekt tego, że coraz więcej konsumentów decyduje się na zakupy online.

Co jednak istotne, niemieccy konsumenci, mimo iż rzadziej odwiedzają sklepy, zostawiają w nich więcej pieniędzy. Wydatki wzrosły z 166,6 mld euro do 187,5 mld euro. Jednocześnie liczba sklepów i drogerii w Niemczech spadła, z 37 000 do mniej niż 35 000 sklepów. Podobnie jak w poprzednich latach, problemy dotknęły przede wszystkim najmniejszych placówek, poniżej 1000 metrów kwadratowych. – W handlu niemieckim mamy do czynienia z trendem, który można nazwać „mniej sklepów, pełniejsze torby” – mówi Fred Hogen, ekspert ds. handlu i dodaje, że niemieccy konsumenci najbardziej lubią robić zakupy w sklepach o dużym asortymencie oraz tam gdzie zajmie im to najmniej czasu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.