25.06.2013/21:36

NIVEA pragnie być wszędzie

NIVEA nie zamierza opierać się jedynie na sentymentach i przywiązaniu Polaków do marki. Aktywnie walczy o uwagę konsumentów, wprowadzając innowacyjne wyroby i organizując zakrojone na szeroką skalę kampanie promocyjne. W swoich działaniach wspierających sprzedaż firma nie pomija również handlu tradycyjnego, o czym zapewnia nas Michael Haehnel, prezes NIVEA Polska.

Przed rokiem objął Pan stanowisko szefa NIVEA Polska. Jaką pozycję mają produkty firmy i czy dostrzega Pan jakieś zagrożenia dla marki?

NIVEA od lat cieszy się wysokim zaufaniem konsumentów, jednak nie usypia to naszej czujności. Dlatego w rok 2013 wkroczyliśmy, koncentrując się na wynikach. Konkurencja na rynku kosmetycznym jest bardzo silna, ale właśnie ona w istotny sposób wpływa na innowacje i rozwój produktów z korzyścią dla konsumentów. Mocno wierzymy, że to kosmetyki NIVEA będą w stanie podbić ich serca. Nasze portfolio obejmuje produkty do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów – zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn we wszystkich grupach wiekowych. Co roku wprowadzamy na rynek innowacje, które spotykają się z ciepłym przyjęciem ze strony użytkowników. Mamy nadzieję, że podobnie będzie i teraz. W maju zaprezentowaliśmy nową formułę mleczka i balsamu do pielęgnacji ciała – do zastosowania pod prysznicem – która sama w sobie tworzy unikalną kategorię kosmetyczną. Jesteśmy pewni, że nabywcy pokochają ten produkt. Wcześniej zmieniliśmy design linii do pielęgnacji ciała, dzięki czemu jeszcze bardziej wzrosła rozpoznawalność tych wyrobów. Od początku 2013 roku całe nasze portfolio przechodzi rebranding w ponad 200 krajach. Ostatnio produkty do pielęgnacji dla mężczyzn – NIVEA Men – przeszły relaunch, po istotnych modyfikacjach opakowań, logotypu i nazwy. Niektóre linie, np. NIVEA Originals, wzbogaciliśmy również o nowości – w tym przypadku wodę po goleniu.

Jak duże znaczenie dla postrzegania marki w naszym kraju ma krem w niebieskim pudełeczku, który w czasach przed transformacją ustrojową produkowała Pollena‑Lechia, a używali go niemal wszyscy?

Niewątpliwie niebieski krem NIVEA jest legendą. Był w Polsce stosowany „od zawsze” i nadal stanowi nasz bestseller, a badania pokazują, że polscy konsumenci kojarzą go z zaufaniem i bliskością. Dwa lata temu minęło sto lat od debiutu tego produktu. Musimy jednak pamiętać, że NIVEA to również innowacje. Nasze nowości wyznaczają najwyższe standardy w świecie kosmetycznym i są cenione zarówno przez branżę, jak i przez użytkowników.

Przyzna Pan jednak, że mają liczną i bardzo aktywną konkurencję. W jaki sposób chcecie utrzymać lojalność obecnych konsumentów i pozyskać nowych?

Marka NIVEA nieustannie cieszy się dużą popularnością i jest nagradzana w licznych konkursach konsumenckich. Aby okazać naszą wdzięczność, zdecydowaliśmy się na ogólnopolską kampanię „Pielęgnuj Bliskość”. Poprzez tę akcję, która rozpoczęła się w maju, chcemy być jeszcze bliżej konsumentów, oferując im możliwość wspólnej zabawy oraz niezapomniane doświadczenia związane z zakupami. Działania obejmują obecność we wszystkich kanałach dystrybucji z wykorzystaniem różnorodnych i atrakcyjnych materiałów POS, takich jak toppery, postery, silne elementy ekspozycyjne marki, stoiska konsultacyjne oraz tzw. pop­‑up stores (krótkoterminowo funkcjonujące punkty sprzedaży – red.) w galeriach handlowych. Ponadto zapraszamy konsumentów do specjalnych stref zabawy w największych miastach w Polsce, gdzie będą mogli spędzić wolny czas w hamakach, rozkoszować się śniadaniem al fresco przy dźwięku skrzypiec czy wspólnie zbudować zamek z piasku. Przy okazji przypominamy o odpowiedniej pielęgnacji skóry, niezbędnej dla zachowania zdrowia i urody. W czerwcu wprowadziliśmy do kampanii nowy element – wielką loterię, w ramach której można wygrać 50 wakacyjnych wyjazdów do Grecji.

Co odpowiedziałby Pan detaliście na pytanie, dlaczego powinien mieć w swoim sklepie produkty marki NIVEA?

Odpowiedź jest naprawdę prosta. W każdym segmencie, w którym jesteśmy obecni, produkty NIVEA należą do najlepiej sprzedających się. Co więcej, zapewniają one detalistom najwyższą efektywność na jednostkę asortymentową (SKU – red.). Zawsze mają silne wsparcie w mediach, dzięki czemu świadomość naszej marki jest bardzo wysoka. Konsumenci spontanicznie wyrażają swoje przywiązanie i sentyment do niej, zwłaszcza w mediach cyfrowych – nasz profil na Facebooku jest największy i najbardziej angażujący internautów wśród firm kosmetycznych.

Jakie trzy wasze produkty powinny bezwarunkowo znaleźć się w sklepie spożywczym o powierzchni 70 mkw. z półką kosmetyczną, zlokalizowanym w mieście średniej wielkości?

Z pewnością tzw. niebieski krem NIVEA 50 ml oraz krem NIVEA Soft. To ponadczasowe kosmetyki, które cieszą się ogromną popularnością. Warto pamiętać także o linii Q10 NIVEA Visage, antyperspirantach NIVEA Invisible Black & White a także o liniach do pielęgnacji włosów: NIVEA Diamond Gloss oraz Long Repair. Ich obecność w sklepie gwarantuje obrót.

Jak ważny jest dla was tradycyjny handel? Czy takie sklepy mogą liczyć na wsparcie sprzedażowe?

Tradycyjny handel jest dla nas niezwykle ważny i wierzymy, że ma ogromny potencjał. Wszystkie działania promocyjne i marketingowe organizujemy w taki sposób, by w jak najlepszym stopniu były dopasowane do danego kanału dystrybucji. Mamy oczywiście również silny zespół sprzedażowy dedykowany małym i średnim sklepom. Nasi przedstawiciele pojawiają się w nich przeciętnie raz w tygodniu, lecz są stale do dyspozycji – w razie pytań zawsze służą pomocą. Aktywnie doradzają przy zagospodarowaniu półki kosmetycznej w oparciu o przyjęte standardy merchandisingowe, rozmawiają z właścicielami na temat lokalnych sposobów promocji. Jako ekspert staramy się uczyć i edukować, doradzając w ramach całej kategorii – tak by wspierać biznes nawet naszych najmniejszych partnerów.

Dziękuję za rozmowę.
Anna Zawadzka­‑Szewczyk

Wiadomości Handlowe, Nr 6-7 (126) Czerwiec - Lipiec 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.