02.08.2013/09:45
Niższa sprzedaż Metro Group
Metro Group w pierwszym półroczu 2013 roku osiągnęła sprzedaż w wysokości 30,8 mld euro w porównaniu do 31,5 mld euro w analogicznym okresie roku ubiegłego (spadek o 2,3 proc.).
W samym drugim kwartale br. sprzedaż spadła o 3,6 proc. do 15,3 mld euro. Sprzedaż w Europie Zachodniej (bez Niemiec) spadła o 6 proc. (do 9 mld euro), natomiast we Wschodniej Europie o 2,3 proc. (do 8 mld euro). Wynik ten jest spowodowany głównie przez sprzedaż nieruchomości w Rosji i na Ukrainie. Dział Cash & Carry w Europie Wschodniej zanotował sprzedaż w wysokości 5,6 mld euro (wzrost w lokalnej walucie o 1 proc.). Sprzedaż sieci Real w Europie Wschodniej spadła aż o 19,7 proc., co jest wynikiem sprzedaży tych sklepów sieci Auchan i brakiem uwzględnienia wyników Real Ukraina i Real Rosja w skonsolidowanych wynikach finansowych spółki. Bez uwzględnienia tej transakcji sprzedaż spadła o 0,1 proc. w II kw. br.
0 komentarzy
Najnowsze z serwisu
8