19.09.2013/17:26

Nowa usługa e­‑sklepu Tesco

Rok po uruchomieniu sprzedaży przez Internet Tesco Polska oferuje rozwiązanie, cieszące się dużą popularnością na brytyjskim rynku – usługę, dzięki której klienci mogą odebrać zamówiony towar w wybranym przez siebie miejscu i czasie, unikając kosztów dowozu. Korzyści ma też sam operator.

„Zamów przez Internet i odbierz sam” – to nowa usługa zaproponowana klientom Tesco w Warszawie i ośmiu innych miastach w Polsce. – Chcemy zaoferować klientom wariant pośredni pomiędzy zakupami online i w sklepie. Oszczędzają dzięki temu czas potrzebny na skompletowanie zakupów i sami decydują, jak szybko znajdą się one w ich domu – mówi Mariusz Nowak, menadżer działu sprzedaży internetowej Tesco Polska.

Debiutująca na naszym rynku usługa od dwóch lat oferowana jest w brytyjskim Tesco pod nazwą „Click & Collect”. Ma przyciągnąć klientów, którzy korzystają z Internetu, ale wolą samodzielny odbiór produktów. Artykuły zamawiane w sieci kosztują tyle samo, co w stacjonarnych placówkach operatora. Za skompletowanie zakupów trzeba dodatkowo zapłacić (początkowo, w ramach promocji, opłata wynosiła 0,49 zł). Zamówienie można odbierać następnego dnia w wybranym wcześniej dwugodzinnym przedziale czasu i we wskazanym sklepie. Tesco szacuje, że cała operacja zajmuje nie więcej niż 5 minut. W pięciu hipermarketach odbiór produktów odbywa się w wyznaczonych miejscach parkingowych, gdzie obsługa sklepu pakuje zakupy do bagażnika samochodu klienta. Jak zapowiadają przedstawiciele Tesco, odbiór na parkingu będzie sukcesywnie wprowadzany w tych hipermarketach, w których usługa będzie cieszyć się największą popularnością. Szacuje się, że sprzedaż internetowa zwiększa zatrudnienie w jednym markecie o 20­‑25 osób.

Usługa „Zamów przez Internet i odbierz sam” w pewnym stopniu rozwiązuje też największy problem, z którym zmagają się operatorzy e­‑sklepów w największych polskich miastach – a mianowicie, brak miejsc parkingowych, co stanowi wyzwanie dla obsługujących zamówienia kierowców. Obecnie po Warszawie jeździ kilkadziesiąt vanów Tesco, obsługujących dostawy.

(ATE)

Wiadomości Handlowe, Nr 9 (128) Wrzesień 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.