16.03.2017/10:32

Nowe technologie w natarciu. EuroShop 2017 – relacja z targów

Biznes się kręci

Targi to miejsce, gdzie nie tylko prezentowane są nowości. Spotkanie kilku tysięcy firm z ponad setką tysięcy wizytujących to również doskonała okazja do zacieśniania kontaktów i dogrywania kontraktów.

– Na stoisko zapraszamy przede wszystkim klientów, z którymi współpracujemy. Daje nam to możliwość przedstawienia im nowości, najciekawszych rozwiązań, ale przede wszystkim zacieśnienia wzajemnych relacji biznesowych. Ponadto jest to okazja do poznania potencjalnych kontrahentów. Stoisko odwiedzają głównie osoby decyzyjne, pracownicy działów inwestycji czy projektanci, którzy mają decydujący wpływ na koncepty sklepów, dlatego zależy im na poznawaniu nowych trendów i poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań i to przede wszystkich do nich kierowane są targi EuroShop – stwierdza Joanna Lenk, country manager w firmie Viessmann Systemy Chłodnicze. Pytana, czy tego typu spotkania kończą się ubiciem interesu, odpowiada: – EuroShop oceniam pod tym kątem bardzo pozytywnie. Po zakończeniu ubiegłej edycji udało się nawiązać współpracę z kilkoma klientami i teraz też mam na to nadzieję.

Podobnego zdania jest Magdalena Warchoł-Koncewicz, marketing manager w firmie Es System K. To chyba jedyna impreza, gdzie rzeczywiście można robić biznes. Od 2008 r. za każdym razem powiększamy swoje stoisko, bo warto. Po tylu edycjach targów wciąż pozyskujemy nowe kontakty, więc nie chodzi wyłącznie o obecność prestiżową, dzięki której nie ma chociażby plotek w branży, że kondycja firmy jest słabsza. W zasadzie codziennie dopinane są kontrakty. Przykład? Pierwszego dnia odwiedził nas nowy klient, następnie poszedł dalej, obejrzeć inne meble, a potem wrócił i złożył zapytanie kontraktowe – opowiada Magdalena Warchoł-Koncewicz.

Nie wszyscy jednak podzielają ten entuzjazm. – Nie znam przypadków podpisywania kontraktów na targach, poza tymi z góry zaplanowanymi, robionymi w świetle kamer. Na pewno na EuroShopie chodzi o pielęgnowanie kontaktów i zdobywanie kolejnych. Natomiast nie oszukujmy się – jeżeli firma funkcjonuje w jakiejś branży od lat, to trudno spodziewać się nawału nowych partnerów handlowych – mówi Wojciech Żmigrodzki, regional sales director, Poland & Ukraine w firmie Danfoss. Na EuroShop przyjeżdżamy z bardzo konkretnymi sprawami do załatwienia. Mamy umówione spotkania, ewentualnie chcemy zobaczyć, jakie są trendy segmencie, który nas interesuje. Na to, żeby chodzić i zwiedzać targi z reguły nie ma czasu – dodaje.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Olawasik 07.07.2017

    Jeśli chodzi o nowatorskie rozwiązania, to z czystym sumieniem polecam mobilny i chmurowy system Poster POS. Prowadzę lokal gastronomiczny od lat i nie wyobrażam sobie teraz wrócić do pracy z samą kasą fiskalną. System odciąża mnie w wielu kwestiach i działa nie tylko w przeglądarce ale też na tabletach z Androidem i iPadach, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Do tego mam dobrany niski abonament miesięczny, nie płaciłam żadnej licencji. Ja korzystam z Poster POS www.joinposter.com/pl

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.