31.07.2013/12:55

Nowy gracz na rynku farb do włosów

Rozmowa z Magdaleną Wojciechowską, marketing managerem w firmie Pol­‑Cosm, odpowiadającej za wprowadzenie na polski rynek marki farb do włosów Alta Moda.

Rynek kosmetyków do koloryzacji włosów jest niezwykle konkurencyjny. Dlaczego zdecydowaliście się do niego dołączyć z nową marką?

To prawda, rynek jest konkurencyjny, chociaż z drugiej strony im trudniejsza kategoria, tym większe wyzwanie. Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie marki Alta Moda, ponieważ wierzymy, że nasze farby do włosów mają kilka istotnych zalet, które mogą przyciągnąć konsumentki. Przede wszystkim świetną jakość, którą gwarantuje firma Alfaparf Group – włoski koncern kosmetyczny z ponad 30­‑letnim doświadczeniem na profesjonalnym rynku fryzjerskim. Dla konsumentek ważna jest również pojemność farb – 150 g, czyli największa na rynku. Taka ilość z pewnością wystarczy na długie, gęste włosy, z dużymi odrostami lub na dwie aplikacje w przypadku krótkiej fryzury. Zawsze jest miejsce na dobry produkt, który spełnia oczekiwania odbiorców.

Koloryzacja włosów jest również kategorią „wrażliwą” – kobiety przywiązują się do marek i produktów, których używają. Trudno je przekonać do zmiany, gdy są z nich zadowolone.

Nie ukrywam, że właśnie na ten rodzaj konsumenckiej lojalności bardzo liczymy. Przy wprowadzeniu produktów do sprzedaży największym wyzwaniem będzie nakłonienie kobiet do wypróbowania naszych farb, bo o powtarzalność zakupów się nie boimy. Na pewno istotnym wyróżnikiem tych produktów jest innowacyjna formuła skrystalizowanych mikropigmentów. To pigmenty kosmetyczne najnowszej generacji, które dzięki małym rozmiarom przenikają do wnętrza włosa i utrwalają się w najgłębszych warstwach jego włókna. Efekt to lepsze pokrycie włosów, również siwych, trwałość, blask i intensywność kolorów. Ponadto Alta Moda to farby do włosów o niskim, nie przekraczającym 0,72 proc., stężeniu amoniaku. Zatem farby te zapewniają najlepszy efekt koloryzacji, przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnego bezpieczeństwa. Wiele kobiet doceni szeroką paletę kolorów, bo Alta Moda obejmuje aż 32 odcienie w ramach pięciu kolekcji kolorystycznych.

Czy farby Alta Moda są już dostępne w sprzedaży? Jak zamierzacie budować dystrybucję?

W pierwszej kolejności rozpoczynamy współpracę z największymi dystrybutorami na rynku tradycyjnym. Równolegle rozmawiamy z kilkoma sieciami handlowymi. Chcemy, aby farby były dostępne we wszystkich formatach sklepów, które są istotne dla tej kategorii, czyli w drogeriach, super­‑ i hipermarketach oraz w dyskontach. Obecnie farby można kupić w placówkach sieci Drogerie Polskie.

Jakie wsparcie sprzedaży przygotowaliście dla handlu?

Do współpracy z partnerami handlowymi podchodzimy kompleksowo. Nasza oferta cenowa jest na tyle konkurencyjna, że pozwoli im na uzyskanie satysfakcjonującej marży. Dysponujemy materiałami POS, takimi jak prowadnice półkowe czy floorstandy, które umożliwią zorganizowanie dobrej ekspozycji i przyciągną uwagę klientów. Zapewniamy palety kolorów, które ułatwią konsumentkom wybór. Nowość będzie miała silne wsparcie marketingowe w mediach – we wrześniu wystartujemy z kampanią reklamową w prasie kobiecej, w Internecie oraz na smartfony. Wtedy też przedstawimy ambasadorkę marki, która swoim wizerunkiem będzie wspierała Alta Moda w komunikacji na polskim rynku.



Marka Alta Moda wywodzi się z włoskiego koncernu kosmetycznego Alfaparf Group z ponad 30­‑letnim doświadczeniem na profesjonalnym rynku fryzjerskim. Polską filią koncernu jest spółka Pol­‑Cosm. Więcej informacji na temat nowej marki można znaleźć na stronie www.altamodacosmetics.pl.

Dziękuję za rozmowę.
Katarzyna Bochner

Wiadomości Handlowe, Nr 8 (127) Sierpień 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.