15.01.2014/09:26

Obroty Biedronki większe o 14,4 proc.

W opublikowanych wstępnych wynikach za 2013 rok Jeronimo Martins podaje, że Biedronka odnotowała sprzedaż na poziomie 7,7 mld euro, czyli o 14,4 proc. większą niż rok wcześniej.

W porównaniu do roku 2012 zwiększył się również (o blisko 2 punkty procentowe do poziomu 65,1 proc.) udział Biedronki w łącznym obrocie grupy. W czwartym kwartale ub.r. udziały polskich dyskontów w całości obrotu firmy sięgały niemal 66 proc. Kierownictwo JM przyznało, że wyniki sieci okazały się gorsze od spodziewanych z uwagi na trudniejszą sytuację na polskim rynku. W ub.r. sprzedaż skonsolidowana grupy wyniosła 11,8 mld euro, czyli była większa o 11 proc. wobec roku 2012. Zwiększenie sprzedaży ma związek z rosnącą liczbą nowych sklepów i wzrostem sprzedaży like for like o 3,5 proc. W 2013 roku Jeronimo Martins uruchomił na terenie Polski 280 placówek Biedronka i 36 drogerii Hebe. Portugalscy analitycy przewidują, że odbiegające od przewidywań wyniki są potwierdzeniem, że Polska jest coraz trudniejszym obszarem dla grupy. Pedro Oliveira z Banco Carregosa podkreśla, że na polskim rynku widoczna jest coraz większa rywalizacja i stagnacja cenowa. Podobnego zdania jest Steven Santos, analityk finansowy X Trade Brokers.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.