26.06.2018/13:47

OSM Łowicz stawia na nowe kanały dystrybucji

Dalsza ekspansja zagraniczna i wzmocnienie mocy produkcyjnych to plany jednej z największych spółdzielni mleczarskich w Polsce. W tym roku przedsiębiorstwo planuje zainwestować kolejne 15 mln zł.

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu w 2017 roku zanotowała 16 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do roku 2016. Wartość przychodów ogółem wyniosła ponad 1,6 mld zł. To stawia OSM Łowicz w pierwszej trójce największych spółdzielni mleczarskich w Polsce. W roku 2017 przerobiono tu na artykuły mleczarskie rekordową ilość mleka – ponad 573 mln litrów.

Przedsiębiorstwo modernizuje działalność jednej z największych polskich mleczarni. Największą rewolucję przeprowadzono dotychczas w dziale handlu. Zamiast niskorentownej sprzedaży w dyskontach pod szyldem marek własnych firma podjęła próbę rozszerzenia kanałów dystrybucyjnych.

– Produktem który cieszył się największym powodzeniem w 2017 r. jest flagowe mleko UHT. Jego sprzedaż w skali roku urosła o ponad 36% r/r. Imponujący wzrost zaliczyła także serwatka w proszku (30%), sery dojrzewające (20%) oraz śmietanka UHT (6%). Udało nam się to wszystko osiągnąć pomimo trudnej sytuacji panującej na całym rynku mleczarskim oraz zmian w spółdzielni na początku ubiegłego roku – mówi Karolina Strzelecka, prezes Zarządu Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Łowiczu.

Dobre wyniki sprzedażowe idą w parze z optymistycznymi perspektywami roztaczanymi przed spółdzielnią. Siłą napędową rozwoju mają być przeprowadzone inwestycje, na które OSM Łowicz wydał w 2017 roku aż 19 mln zł. W tym roku przedsiębiorstwo planuje przeznaczyć na inwestycji kolejne 15 mln zł. Pieniądze zostaną przeznaczone m.in. na urządzenia służące do produkcji masła.

– Na przełomie roku wraz z Tetra-Pak sfinalizowano przygotowanie nowej linii do nalewania mleka UHT. Od marca produkujemy mleko łowickie w nowym opakowaniu, na nowej linii Tetra Pak Edge. Wkrótce zamontowana zostanie druga, bliźniacza linia, aby zwiększyć wydajność i dodać kolejne produkty w atrakcyjnym dla klienta opakowaniu – mówi Lech Dębowski wiceprezes zarządu ds. produkcji.

Planowana jest też budowa nowej masłowni, która ma przyspieszyć wytwarzanie i zoptymalizować koszty produkcji. Temu ostatniemu celowi przyświeca również stopniowe porządkowanie portfolio spółdzielni, w tym likwidacja ponad 220 SKU – marek kanibalizujących się, które słabo rotują i nie przynoszą zamierzonych zysków.

Jednym z kanałów działalności, na który OSM Łowicz stawia w 2018 r. największy nacisk jest eksport. Na tym polu mleczarnia już ma się czym pochwalić i ambitnie rozszerza rynki, na które wysyła swoje produkty.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.