23.08.2016 / 14:49
StoryEditor

Otwarta wojna cenowa w sieciach handlowych

Trwa walka o percepcję klienta (ceny, okazje) oraz krótkoterminowe zwiększanie ruchu w sklepach.
Zaostrza się rywalizacja na promocje w sieciach handlowych. Liczy się przy tym pomysł na przyciągnięcie uwagi klienta, bo zwykłe „20% taniej” przestaje przemawiać do odbiorcy. Od kilku tygodni widzimy coraz ostrzejsze zmagania i wymianę promocyjnych ciosów dwóch największych "dyskonterów" Lidla i Biedronki. Od kilku dni Lidl za zakupy na 100 zł daje bon na 20 zł. Biedronka odpowiada natychmiastowym rabatem na 25 zł za zakupy o wartości 199 zł. Dodatkowo firmy proponują punktowe promocje na pojedyncze produkty.

Ostatnie miesiące przyniosły zmianę w strategiach promocyjnych sieci handlowych. Sprzedaż jest coraz częściej wspierana bardzo krótkimi, punktowymi promocjami na określony produ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.04.2024 / 17:22
StoryEditor
Dlaczego kajzerka nie drożeje mimo podwyżki VAT-u na żywność? Dziwna promocja w Biedronce
Kajzerki w sklepie Biedronka (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Kajzerki w sklepie Biedronka (wiadomoscihandlowe.pl/MG)fot. Wiadomoscihandlowe.pl/mg
Kajzerki w sklepie Biedronka (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Etykieta cenowa kajzerki w sklepie Biedronka (wiadomoscihandlowe.pl/MG)fot. Wiadomoscihandlowe.pl/mg
Kajzerki w sklepie Biedronka (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Kajzerki w sklepie Biedronka (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Były 33 grosze, a po przywróceniu 5 proc. VAT-u na żywność pozostały nadal 33 grosze, tyle że w promocji. Mowa o cenie kajzerki w sieci sklepów Biedronka przed i po zdjęciu tarczy antyinflacyjnej. Pozostaje pytanie, skoro jest promocja, to kiedy było drożej i dlaczego nie może być drożej?

Na podstawie cen kajzerki można przejść niezłą lekcję ekonomii. Jest tu koncepcja niewidzialnej ręki rynku, polityka fiskalna państwa i wreszcie wzajemne oddziaływanie konkuren...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.04.2024 / 13:32
StoryEditor
Jak Biedronka reaguje na zmiany klimatu? Szklarnie, sadzenie drzew i wentylacja na świńskich farmach
Szyld sieci Biedronka (fot. Magda Wygralak/Shutterstock)
Zmiany klimatyczne powodują zmiany w łańcuchach dostaw oraz zaopatrzeniu w produkty. Sieci handlowe muszą reagować, aby móc w płynny sposób kompletować ofertę. Jakie działania podejmuje Jeronimo Martins i sieć Biedronka?

W najnowszym raporcie Jeronimo Martins zwraca sporą uwagę na pracę z dostawcami w zakresie łagodzenia skutków zmian klimatu. Firma zwraca uwagę, że chociaż większość dostawców n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. kwiecień 2024 23:36