01.07.2020/14:49

Paczkomat wyda prawo jazdy i dowód rejestracyjny

InPost przekazał na potrzeby Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Krakowa trzy specjalistyczne Paczkomaty Urząd 24. Pozwolą one mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami.

Za pośrednictwem urządzenia InPost z Urzędu można odebrać m.in. dowód rejestracyjny pojazdu w przypadku wymiany z powodu braku miejsca na wpis dot. badania technicznego, wtórniki karty pojazdu, prawa jazdy, tablicy rejestracyjnej i dowodu rejestracyjnego. Planowane są kolejne instalacje maszyn przy urzędach w całej Polsce – InPost prowadzi rozmowy z kilkudziesięcioma miastami. Już teraz specjalistyczne paczkomaty dostępne są przy urzędach miasta i starostwach w: Gorzowie Wielkopolskim, Nowym Targu, Wołominie oraz Koszalinie.

Rozwiązanie Paczkomat Urząd 24 to nie tylko odpowiedź na potrzebę bezkontaktowych usług. To także duży krok w realizacji idei zarządzania miastem opartym na założeniach „Smart Cities”, które jest projektowane z myślą o poprawie standardu życia mieszkańców.

Paczkomaty zostaną zamontowane przy trzech siedzibach Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców – przy al. Powstania Warszawskiego 10, na osiedlu Zgody 2 w Nowej Hucie i przy ul. Wielickiej 28A. Dokumenty można odebrać w maszynie znajdującej się przy tej siedzibie urzędu, w której składano wniosek. Jeśli wniosek został złożony elektronicznie, to dokumenty można odebrać z maszyny przy al. Powstania Warszawskiego 10.

- Nowa usługa to odpowiedź na rosnące obecnie zapotrzebowanie w zakresie bezkontaktowego i wygodnego załatwiania spraw administracyjnych. Takie rozwiązanie w okresie pandemii jest o wiele bezpieczniejsze zarówno dla mieszkańców, jak i dla samych urzędników. Wraz ze wzrostem popularności usługi, kolejne urządzenia trafią do innych wydziałów urzędu miasta i innych jednostek organizacyjnych – poinformował Jacek Majchrowski, Prezydent Miasta Krakowa.

„Kraków dołącza do wielu innych miast, które już korzystają z naszej najnowszej usługi InPost Urząd 24. Co dla nas ważne jest to pierwsze tak duże miasto, które postanowiło wykorzystać nowoczesne rozwiązania logistyczne także do obsługi mieszkańców.

- Nasza usługa ta ogranicza konieczność kontaktu między urzędnikami a mieszkańcami, a zapotrzebowanie na usługi bezkontaktowe nadal rośnie. Pomaga także w rzeczywistej realizacji idei zarządzania miastem opartym na założeniach „Smart Cities”, które jest projektowane z myślą o poprawie standardu życia mieszkańców. Usługa pozwala zmniejszyć kolejki w urzędach – nasze urządzenie jest dostępne nie tylko w ich godzinach pracy, ale przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. Skonfigurowaliśmy nasze maszyny pod potrzeby Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Krakowa, dzięki czemu obieg dokumentów między urzędem a mieszkańcami będzie przebiegał szybko i sprawnie. Zainteresowanie usługą InPost Urząd 24 jest bardzo duże – zgłaszają się do nas dziesiątki kolejnych miast myślących o usprawnieniu pracy swoich urzędów za pośrednictwem naszych maszyn. Będziemy im pomagać – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.