19.08.2014/22:00

Paczkomat z warzywami

Spółka InPost, zawiadująca siecią ponad 1100 paczkomatów, testuje rewolucyjny pomysł. Chce wprowadzić urządzenia, w których można będzie odbierać zakupy spożywcze, w tym produkty świeże i mrożonki.

Szczegóły projektu są jeszcze tajemnicą. Sam rynek e­‑żywności to najszybciej rozwijający się obecnie sektor sprzedaży internetowej z liczbą klientów sięgającą 2 mln osób. Spożywka wkrótce znajdzie się, tuż za odzieżą, na podium najchętniej i najczęściej kupowanych za pośrednictwem internetu produktów. Przegoni książki, płyty i elektronikę.
– Nowa usługa, którą chcemy wprowadzić jeszcze w tym roku, przechodzi ostatnie testy jakościowe – wyjaśnia Rafał Brzoska, prezes grupy Integer.pl, do której należy InPost. – Dążymy do tego, aby była ona nie tylko nowoczesna, ale przede wszystkim, by od początku sprostała oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów. Mam tu na myśli zarówno oczekiwania osób dokonujących zakupów przez internet, jak i właścicieli e­‑sklepów, którzy w obliczu dynamicznego rozwoju e­‑commerce coraz chętniej wchodzą w nowe sektory sprzedaży.

Pomysł jest prosty i sprawdzony, bazuje bowiem na sukcesie paczkomatów, gdzie klient w dowolnej chwili może odebrać swoją przesyłkę. Analogicznie powstanie sieć boksów przystosowanych do przechowywania produktów spożywczych. Zamówione przez internet zakupy, w tym świeże pieczywo i warzywa, też będzie można odebrać w dogodnym dla siebie momencie. Nazwy i wyglądu urządzeń firma nie chce jeszcze ujawnić. Wiadomo, że będą one wyposażone w agregaty chłodnicze. Projekt ma ruszyć jeszcze przed końcem tego roku. – Internauci chcą mieć możliwość odbioru przesyłki w dowolnie wybranej lokalizacji, 24 godziny na dobę i siedem dni w tygodniu. Naszym celem jest zapewnienie tego komfortu – deklaruje Rafał Brzoska. O ilu lokalizacjach mowa? Nie wiadomo. By projekt miał sens, potrzeba ich co najmniej tyle, co paczkomatów, których InPost ma obecnie 1100. Pytanie także, czy usługa skierowana będzie jedynie do właścicieli mniejszych sklepów, którzy w sprzedaży przez internet upatrują szansy na zwiększenie obrotów, czy może rozmowy prowadzone są z dyskonterami, którzy nie są jeszcze obecni na polskim rynku e­‑commerce.

Prezes InPost nie ukrywa, że Polska to jedynie preludium do dalszych działań. Zapowiada, że kolejne urządzenia dostosowane do przechowywania żywności szybko pojawią się za granicą. InPost ma już paczkomaty w 20 miejscach na świecie, od Anglii po Hongkong. Firma podpisała ostatnio kilka intratnych kontraktów: do końca roku InPost będzie obecny w Ameryce Południowej, Afryce, Azji i na Bliskim Wschodzie. Automaty przystosowane do odbioru żywności zapewne podążą tym śladem.

Wojciech Chełchowski


Wiadomości Handlowe, Nr 8 (137) Sierpień 2014

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.