05.06.2020/09:43

Pekin wyda kupony do sklepów i restauracji aby pobudzić popyt

Pekin, podobnie jak wiele chińskich miast, dołącza do miast wydających kupony, mające zachęcić klientów do zakupów po załamaniu sprzedaży detalicznej po wybuchu pandemii koronawirusa. 

Władze Pekinu planują wydać 12,2 miliarda juanów (1,7 mld dolarów) na kupony zakupowe, które można wykorzystać do robienia zakupów online lub w sklepach stacjonarnych oraz w restauracjach. Dystrybucja rozpocznie się w sobotę, 6 czerwca br.

Według danych lokalnych i krajowych biur statystycznych sprzedaż detaliczna w mieście spadła o 20,4 proc. w pierwszych czterech miesiącach roku, co jest gorsze niż spadek krajowy o 16,2 proc. Zgodnie z danymi opracowanymi przez Bloomberg, co najmniej 50 miast w Chinach rozdało kupony o wartości ponad 6 mld juanów za pośrednictwem systemów płatności elektronicznych, w tym Wuhan, Hangzhou, Nanjing i Shenzhen.

Centra handlowe w Polsce również odnotowują mniejsze obroty. Z analizy obrotów firm handlowych i usługowych zrzeszonych w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług wynika, że Polacy robią w centrach handlowych zakupy nawet o 50 proc. mniejsze niż rok temu.

- W pierwszych dniach odmrożenia handlu w porównaniu do analogicznych okresów z zeszłego roku spadki sięgnęły 70 proc. Po blisko miesiącu aktywności handlowej widzimy, że jest tendencja wzrostowa, ale nawet dziś osiągamy ledwo połowę zeszłorocznych wyników dla analogicznych okresów. Ciężko patrzeć w przyszłość z optymizmem – poinformował pod koniec maja zarząd ZPPHiU.

Wiele sieci sklepów nie otworzyło swoich placówek po zdjęciu obostrzeń w naszym kraju lub zapowiedziało likwidację nierentownych placówek. Wśród głośno mówiących o cięciach były LPP, CCC i Empik.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • deno 24.06.2020

    Damian w pelni można to rozumieć. Właściciele mieli racje bo dalej ruch jest taki sobie.

  • Damian 09.06.2020

    Te sieci chcą renegocjować warunki najmu, które w obecnej sytuacji są na pewno niekorzystne jeśli zostają na tym samym poziomie, a jednocześnie ruch w centrach jest znaczne mniejszy.

  • hold 08.06.2020

    W pełni rozumiem firmy które planują cięcia, muszą utrzymać kondycje swoich biznesów.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.