PepsiCo zmienia skład produktów na zdrowszy
PepsiCo zredukowało ilość cukru dodanego, tłuszczów nasyconych i sodu w swojej ofercie napojów i przekąsek, w porównaniu z poziomami wyjściowymi w 2015 roku. Firma kontynuowała również działalność w kierunku zwiększania w swojej ofercie ilości bardziej odżywczych produktów – czytamy w oświadczeniu koncernu.
Producent napojów i przekąsek ogłasza postęp w dążeniu do osiągnięcia celów w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2025 roku, które firma wyznaczyła sobie w zeszłym roku. - W ubiegłym roku wzmogliśmy wysiłki w ramach naszej strategii „Działanie ze świadomością celu”, aby osiągać w dłuższej perspektywie jak najwyższe wyniki finansowe, odpowiadając jednocześnie na potrzeby otaczającego nas świata – mówi Indra K. Nooyi, prezes i dyrektor generalna PepsiCo. - Od tego czasu ciężko pracujemy nad osiągnięciem postępu w zakresie wyznaczonych sobie celów do 2025 roku, począwszy od tworzenia bardziej odżywczych produktów, przez ograniczanie naszego wpływu na środowisko, po umacnianie pozycji ludzi i społeczności, w których prowadzimy działalność – dodaje.
W swoim raporcie na temat zrównoważonego rozwoju PepsiCo chwiali się, że zredukowało ilość cukru dodanego, tłuszczów nasyconych i sodu w swojej ofercie napojów i przekąsek, w porównaniu z poziomami wyjściowymi w 2015 roku. Firma kontynuowała również działalność w kierunku zwiększania w swojej ofercie ilości bardziej odżywczych produktów, zwiększając przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów z kategorii „Everyday Nutrition” do 27 proc. całkowitej wartości przychodów koncernu i dostarczając ponad 260 milionów porcji odżywczych produktów najuboższym społecznościom.
Jednocześnie firma osiągnęła jedną czwartą celu wyznaczonego do 2025 r. w zakresie corocznego uzupełnienia ilości wody na obszarach, gdzie występują jej znaczące braki, przy czym około 2,7 miliarda litrów wody uzupełniano lokalnie w zbiornikach zagrożonych brakiem wody. Firma współpracowała również z Fundacją PepsiCo i partnerami, aby w samym 2016 roku zapewnić ponad 2 milionom osób na świecie dostęp do bezpiecznej wody.
Poprzez rozszerzoną Inicjatywę na rzecz Zrównoważonego Rolnictwa, PepsiCo wspierało rolników uprawiających 34 proc. plonów, które firma bezpośrednio zużywa. Program ten pomaga rolnikom i społecznościom, w których żyją w pełni wykorzystać owoce swojej pracy przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia wody i emisji gazów cieplarnianych. Ponadto w zeszłym roku koncern zwiększył reprezentację kobiet na stanowiskach kierowniczych do 38 proc., a dzięki inwestowaniu w lokalne społeczności firma wsparła 6 milionów kobiet i dziewcząt (osiągając niemal 50 proc. celu, który zamierza osiągnąć do 2025 roku).
7