17.05.2014/20:40

Pierwsza internetowa hurtownia spożywcza

Pod adresem www.gildes.pl ruszyła platforma handlu hurtowego, oferująca szeroką gamę wysoko przetworzonej żywności. Dla detalistów spod Katowic może być to realna alternatywa zaopatrzenia wobec stacjonarnych hurtowni. Szczególnie że na razie towary dowożone są bezpłatnie.

Początkowo platforma skierowana miała być tylko do klientów Śląskiego Rynku Obroki, największego rynku hurtowego i giełdy warzywno­‑owocowej w Katowicach, ale ostatecznie oferta obejmuje wszystkich detalistów i przedstawicieli kanału HoReCa, prowadzących działalność w stolicy Śląska i w promieniu 30 kilometrów.
Jak informuje Dorota Wesołowska­‑Muc, zastępca dyrektora rozwoju ds. marketingu, kierująca projektem z ramienia Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa (CZH), która zarządza Śląskim Rynkiem Obroki, w pierwszej fazie projektu towary dowożone są bezpłatnie. – Przy większych odległościach minimalna wartość zamówienia musi wynieść 300 zł. Przy dostawach w obrębie Katowic detalista może z nami negocjować – mówi Wesołowska­‑Muc. Przyznaje, że zaskoczyło ją spore zainteresowanie usługą ze strony drobnych detalistów spoza Katowic, co tłumaczy m.in. kiepskim stanem śląskich dróg. – Wiele osób, mając do wyboru darmową dostawę, woli skorzystać z usług e­‑hurtowni, niż jechać zatłoczonymi drogami do najbliższej hali hurtowej. Szczególnie że w przypadku niektórych kategorii, np. ketchupów czy majonezów, a także wielu produktów regionalnych, nasze ceny są porównywalne – przekonuje przedstawicielka CZH. Jeśli chodzi o napoje, większość produktów trzeba zamawiać w liczbie minimum 6 sztuk; podobnie jest w przypadku herbat czy kaw, niektóre produkty można kupować pojedynczo. Są zakładki „Hity cenowe” (np. opakowanie pralin Milka Alpejskie Mleczko o smaku waniliowym w marcu można było kupić za 11,76 zł) i „Oferta specjalna” (np., też w marcu, 30 sztuk wafelków Princessa Kokosowa 33 g za 27,75 zł). Dorota Wesołowska­‑Muc podkreśla, że hurtownikowi zależy na promowaniu dobrej, polskiej żywności, dlatego trwają rozmowy z kolejnymi dostawcami.
Serwis jest prosty w obsłudze i nie wymaga specjalnych narzędzi (poza w miarę szybkim dostępem do internetu). Jak wyjaśnia Piotr Przybyłkiewicz, project menager Grupy Unit, która współpracuje z CZH przy tym przedsięwzięciu, aplikacja informuje klienta o tym, jaki towar został zamówiony, jakie są terminy dostaw i pod jaki adres produkty będą dostarczone.

Na stronie www.gildes.pl detaliści mają do wyboru około 2000 artykułów – przypraw, dań gotowych, artykułów sypkich, napojów (w sumie 11 najpopularniejszych kategorii, z wyłączeniem używek), których liczba systematycznie się powiększa. Projekt dopiero wystartował, ale e­‑platforma podpisała umowy z większością wiodących producentów (Nestlé Polska, Unilever Polska, Mondelez Polska, Maspex Wadowice itp.) oraz całą rzeszą regionalnych wytwórców (rozlewnia wód Kent­‑Pol, Kopalnia soli „Kłodawa”, Fungopol – przetwory z grzybów, wkrótce pojawią się wody Buskowianka), także oferujących żywność ekologiczną – obecnie na tę ostatnią składa się około 100 SKU, a liczba ta ma się wkrótce podwoić. Są też produkty z zagranicy. E­‑hurtownia Gildes działa w ramach platformy handlowo­‑aukcyjnej Aleo, rozwijanej przez ING Śląski.

(ATE)

Wiadomości Handlowe, Nr 5 (135) Maj 2014

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Alicja 28.01.2018

    Zapraszamy na HURTUM

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.