29.05.2014/10:57

Piwo: 2014 rok na lekkim plusie?

Polski rynek piwa odnotował w zeszłym roku spadek o 3 proc., ale – według Kompanii Piwowarskiej – istnieją powody, by sądzić, że branża odrobi część strat w obecnym roku.

Kompania Piwowarska utrzymała w roku finansowym 2014 pozycję lidera rynku piwa w Polsce z wolumenem sprzedaży na poziomie 13,3 mln hl piwa, który zapewnił jej 36-proc. udział w rynku (dane GUS). Niekorzystnym dla całej piwnej branży czynnikiem była kapryśna letnia aura. Wbrew pozorom upały nie miały pozytywnego wpływu na spożycie piwa, bowiem przy temperaturach przekraczających 30 stopni konsumenci chętniej sięgali po wodę i generalnie napoje bezalkoholowe. Z podobnymi problemami borykali się wszyscy polscy producenci piwa. – Ostatni rok finansowy był trudny dla firm piwowarskich. W takiej sytuacji niezbędne było podejmowanie wysiłku zmierzającego do przyciągania nowych klientów do kategorii, a w dotychczasowych rozbudzić pasję do piwa. Te dwanaście miesięcy to był dla nas czas ciężkiej pracy, która już przynosi wczesne efekty – mówi Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej. Jego zdaniem w tym roku można się spodziewać lekkiego wzrostu rynku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.