20.03.2017/09:41

Piwo bezalkoholowe rośnie jak na drożdżach

2 proc. – o tyle urósł w minionym roku rynek piwa. Słabnie zainteresowanie piwami mocnymi, Polacy coraz częściej sięgają po piwa bezalkoholowe.

Jak wynika z najnowszych danych Nielsena w 2016 roku branża piwowarska zanotowała wzrost ilościowy sprzedaży o 2,1 proc. W ujęciu wartościowym wzrosła natomiast o 1,4 proc.

Najsilniejszym ostatnio trendem jest wzrost piw bezalkoholowych. W ubiegłym roku to właśnie te piwa odnotowały największy wzrost wartości (58 proc.), jak i wolumenu (64 proc.). Podczas gdy dość stabilnie zachowywał się segment lagerów. Kolejny rok z rzędu spadki dotknęły natomiast segment piw mocnych (spadek ilościowo o 3,3 proc. wartościowo – 4,2 proc.).

Konsumenci wciąż wolą kupować piwo w małych sklepach (64,4 proc.) Na znaczeniu straciły nieco dyskonty, jak i inne sieci wielkopowierzchniowe.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.