25.08.2020/16:55

PKN Orlen pozostaje najbardziej rozpoznawalną marką stacji paliw w Polsce

Orlen to najbardziej rozpoznawalna marka stacji paliw, którą Polacy darzą także największym zaufaniem i sympatią – wynika z najnowszego badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS.

Według badania IBRiS, 92 proc. ankietowanych i aż 96 proc. aktywnych kierowców oraz tyle samo spośród tych, którzy tankują przynajmniej raz w tygodniu, zna Orlen i utożsamia go z polską marką. Stacje należące do koncernu są także najbardziej lubianymi przez Polaków i wskazywanymi jako te, które chcieliby mieć w najbliższej okolicy. Tak zadeklarowała blisko połowa badanych. W porównaniu z ubiegłorocznym badaniem, Orlen poprawił swój wynik.

– Segment detaliczny to jeden z filarów naszej działalności, który nawet w trudnym czasie pandemii przynosił zyski i korzystnie wpływał na pozycję finansową spółki. Dynamicznie go rozwijamy i to przynosi zakładane efekty. Inwestujemy w naszą sieć, budując nowe obiekty i unowocześniając te, które już istnieją. Nieustannie podnosimy ich standard i rozszerzamy ofertę, dbając, by stacje spełniały oczekiwania klientów. Robimy to skutecznie, co potwierdzają wyniki badania IBRiS, w których po raz kolejny jesteśmy zdecydowanym liderem – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

„Polacy świadomie wybierają stacje paliw, a jednym z decydujących czynników jest zaufanie. Stacjom Orlen ufa ponad 60 proc. badanych. Jeszcze wyższy, o 3 proc., wynik PKN Orlen uzyskał wśród aktywnych kierowców. Na wysoką jakość paliwa wskazało aż 80 proc. osób, wysoką jakość obsługi doceniło niemal 90 proc. badanych. Stacje Orlen cieszą się także największą sympatią – lubi je ponad 60 proc. Polaków. To wynik wyższy niż dwóch kolejnych marek łącznie.” – czytamy w komunikacie PKN Orlen.

Badanie IBRiS potwierdziło ponadto rosnące znaczenie oferty pozapaliwowej dla klientów stacji paliw. PKN Orlen pozostał liderem wśród koncernów pod tym względem – sieć uznało za najlepszą 53 proc. ankietowanych, którzy docenili szeroki wybór asortymentu.

Wyniki badania wskazują ponadto, że poprawia się ogólne postrzeganie Orlenu. Na profesjonalizm sieci wskazało 83 proc. ankietowanych i 84 proc. aktywnych kierowców. Za prestiżowe uznało je ponad 60 proc. osób, czyli o połowę więcej niż kolejnych w zestawieniu sieci. Z kolei przeszło 70 proc. badanych podkreślało, że Orlen to sieć innowacyjna, która rozwija się najszybciej i najbardziej dynamicznie.

Orlen jest partnerem raportu IBRiS, "Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce. II edycja".

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także