Plany Kaufland Polska na 2019 r. – modernizacje, nowe sklepy i innowacyjne koncepty handlowe
W 2019 r. sieć Kaufland w Polsce przyspieszyła rozwój sieci sklepów, prowadziła także modernizacje kolejnych placówek handlowych, ale także – co niezwykle istotne – inwestowała w nowe technologie i koncepty handlowe, które mają się w przyszłości zwiększyć konkurencyjność i atrakcyjność supermarketów sieci na polskim rynku, poprawiając wygodę oraz zwiększając doświadczenia zakupowe.
Przedstawiciele sieci Kaufland podkreślają rok 2019 jest dla firmy okresem dalszego rozwoju, jak również stabilizacji mocnej pozycji na rynku. Na początku roku sieć otworzyła cztery nowe sklepy we Wrocławiu, Lublinie, Nowym Sączu i Gliwicach. Obecnie mamy w Polsce 212 sklepów i w najbliższym czasie firma planuje cztery kolejne inwestycje, np.: w Zielonej Górze, Piastowie koło Warszawy, Częstochowie czy Zawierciu.
Operator przewiduje także modernizacje kolejnych wybranych marketów, polegające nie tylko na odświeżaniu ich wyglądu, ale także wdrażaniu nowoczesnych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań. Przedstawiciele sieci podkreślają, że firma mając na uwadze dynamiczny rozwój technologii oraz rosnące i zmieniające się oczekiwania klientów, modernizacje sklepów traktuje jako proces ciągły. I wskazują, że „projekt każdego z naszych punktów może nieco różnić się od siebie co w dużej mierze zależy od dostępnej powierzchni sprzedażowej a także preferencji klientów z danego regionu. To co charakterystyczne w każdym sklepie Kaufland można połączyć się z darmową siecią Wi-Fi. Poruszanie się po obiekcie ułatwia intuicyjny system prowadzenia klienta oparty na identyfikacji kolorystycznej i graficznej spójny z oznaczeniami stosowanymi w gazetkach reklamowych sieci. Komfort podczas zakupów klientom zapewniają szerokie, bezkolizyjne alejki i niskie regały ułatwiające zdjęcie towaru z półki."
W wybranych sklepach firma testuje także nowe rozwiązania. Jednym z takich ciekawych konceptów jest sklep Kaufland w Krakowie. W ramach wprowadzonych zmian po raz pierwszy w sklepie w Krakowie utworzono kilkanaście stref tematycznych dostosowanych do potrzeb współczesnych konsumentów. Wśród nich znajdziemy m.in. strefę z produktami dla osób aktywnych, obejmującą zarówno produkty spożywcze, takie jak odżywki, napoje izotoniczne czy przekąski energetyczne, jak i sprzęt do uprawiania sportu, m.in. piłki, deskorolki, hantle i taśmy do ćwiczeń. Są także oddzielne strefy kuchni regionalnej oraz kuchni świata. W sklepie znacznie rozszerzono również dostępny asortyment marek premium, wydzielono dział z naturalnymi kosmetykami, a także z produktami ekologicznymi do prania i sprzątania. Dla najmłodszych powstała specjalna strefa z zabawkami przedstawiającymi ulubione postacie z Disneya. Market sieci Kaufland w Krakowie ze strefami tematycznymi był pierwszym sklepem w Polsce w takiej aranżacji.
3 komentarze
-
26.08.2019
Klient: ale to zalezy glownie od przedstwicieli producenta, sklepy sa otwarte na wieksze zamowienia i magazyny tez spore a wiec trzeba tylko o ta ilosc towaru zadbac. Poza tym na promocjach czesto sa ceny lepsze niz w hurtowni i wlasciciele sklepikow dostawczakami podjezdzaja.
-
23.08.2019
jakby jeszcze towary atrakcyjne cenowo (np. kawy ziarniste) dostępne na promocjach były dostępne w sklepie w ciut większej ilości niż kilka sztuk, na półkach było więcej produktów stricte regionalnych (nie koniecznie z danego regionu gdzie działa Kaufland, ale ogólnopolskich - coś na wzór tygodni regionalnych w innych sieciach handlowych) oraz by uwagi klientów, że dany producent x czy y robi dla nich kiepski produkt i może warto byłoby brać towar od tego samego producenta co brat z tego samego holdingu (Lidl), to byłoby jeszcze fajniej niż jest teraz. Ogólnie sklep bardzo dobry do codziennych zakupów, ale kilka niedociągnięć mają.
-
17.08.2019
Widać że siec jest proeuropejska, bo założenia maja na światowym poziomie. Liczy się praktyczność i wygoda klientów, na co mega potwierdzeniem jest chociazby 5 kolejnych punktów greenway'a na ich parkingach
8