21.09.2020/12:00

Platforma Eurocash.pl po dwóch latach z rekordowymi wynikami sprzedaży

Właściciele małych i średnich sklepów  wydali w kanałach elektronicznych sprzedaży Eurocashu 2,1 mld zł w pierwszym półroczu 2020 r. Spółka zauważa, że ewenementem była sprzedaż z urządzeń mobilnych, która wzrosła do 485 mln zł w I półroczu 2020 r. z 270 mln w tym samym okresie roku ubiegłego.

Tomasz Polański, Dyrektor Generalny Eurocash Dystrybucja mówi, że na koniec pierwszego półrocza spółka miała 15 tys. użytkowników platformy, z czego 6,5 tys. korzystało z niej przez smartfon. Oznacza to ponad 70 proc. wzrost rok do roku w kanale mobile, a nie tylko.

- W lipcu udało się nam osiągnąć rekord sprzedaży mobilnej – 100 mln zł. Prawdziwym sprawdzianem dla eurocash.pl był czas obostrzeń związanych z koronawirusem. Bezpieczne, bezkontaktowe zamawianie i odbieranie towaru stało się w tym okresie dużą wartością naszej platformy. W czasie pandemii odnotowaliśmy widoczny wzrost wartości sprzedaży online. W marcu było to blisko 80 mln zł dodatkowego obrotu. Trudny okres pandemii pokazał jak duży jest potencjał biznesowy rozwiązań e-commerce dla B2B. W tym czasie, eurocash.pl stał się dla naszych Klientów również rzetelnym kanałem informacji dot. prowadzenia sklepu wobec obostrzeń związanych z pandemią. Na platformie uruchomiliśmy stronę „Bezpiecznie z eurocash.pl”, gdzie publikujemy informacje o obowiązujących regulacjach, porady ekspertów BHP, zarządzania jakością czy prawników. Strona ta odnotowała w czasie pandemii rekordową liczbę - blisko 100 tys. odsłon – dodaje Tomasz Polański .

Platforma zakupowa eurocash.pl została wprowadzona przez spółkę Eurocash Dystrybucja dwa lata temu z myślą o właścicielach małych i średnich sklepów. Przedsiębiorcy zyskali zarówno możliwość wygodnego i szybkiego zamawiania produktów, a także szereg funkcjonalności wspierających zarządzanie sklepem.

W I półroczu 2020 r., który przypadł na czas „narodowej kwarantanny”, klienci Eurocash Dystrybucja zamówili przez eurocash.pl towary o wartości 2,1 mld zł (+0,5 mld r/r). Ewenementem była sprzedaż przez smartfona, która wyniosła aż 485 mln zł (vs. 270 mln w pierwszym półroczu 2019 r.), a w lipcu osiągnęła swoją rekordową miesięczną wartość – 100 mln zł. Trudny okres epidemii, w którym odnotowano rekordowe wyniki eurocash.pl, pokazał potencjał biznesowy rozwiązań e-commerce B2B.

Użytkownicy eurocash.pl chętnie korzystają również z innych funkcjonalności platformy. Szczególnie dużą popularnością cieszą się akcje handlowe i kupony rabatowe. Za ich realizację klienci otrzymują dodatkowe korzyści do wykorzystania w ramach zakupów na platformie. W pierwszym półroczu 2020 roku, ponad połowa użytkowników eurocash.pl aktywowała blisko 200 tys. kuponów. W akcjach handlowych wzięło udział ponad 12 tys. klientów Grupy Eurocash.

- Dynamika rynku, stale zmieniające się trendy sprawiają, że platforma eurocash.pl musi się nieustannie rozwijać – tłumaczy Andrzej Szałowski, dyrektor marketingu Eurocash Dystrybucja. Od początku roku wprowadziliśmy blisko 50 usprawnień. Są to zarówno drobne zmiany ułatwiające użytkowanie, jak i większe funkcjonalności. Dużą zmianą było m.in. uproszczenie przejście do oferty innych jednostek biznesowych Grupy Eurocash. Teraz eurocash.pl pozwala na zaopatrzenie sklepu poza produktami spożywczymi i alkoholowymi również w produkty przykasowe, lekarstwa OTC oraz ponad 35 tys. produktów uzupełniających oferowanych w eurocash.pl Market.

Platforma eurocash.pl umożliwia przedsiębiorcom prowadzącym małe i średnie sklepy w całej Polsce m.in szybkie i wygodne zamawianie towarów. Można z niej korzystać w wersji online, cloud i mobile. Rozwiązanie zapewnia również dostęp do wiedzy o lokalnym rynku, rankingów najlepiej sprzedających się produktów, podglądu gazetek konkurencji, czy informacji o kampaniach telewizyjnych największych producentów FMCG. Platforma została stworzona przez Eurocash Dystrybucja, część Grupy Eurocash odpowiedzialną za aktywną dystrybucję (z dostawą do klienta). Od niedawna jednak mogą z niej również korzystać klienci Eurocash Eurocash Cash&Carry, Eurocash Serwis i Eurocash Gastronomia.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.