26.04.2020/15:04

Pleksikrólestwo, czyli sklep w dobie pandemii. Jak detaliści radzą sobie z wirusem?

Liczbę klientów w swoich sklepach początkowo ograniczył również Lidl -do 40. Jak przekazała Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications w firmie Lidl Polska, w sklepach zainstalowano też szyby pleksiglasowe. Niemiecki dyskonter zwolnił z konieczności pracy osoby w wieku 65+, tak aby skuteczniej chronić je przed ewentualnym zarażeniem. Tu również pracowników podzielono na mniejsze zespoły i do minimum ograniczono kontakt między nimi.

Są tez emitowane komunikaty głosowe zachęcające do płatności bezgotówkowych oraz przestrzegania zasad wspierających bezpieczeństwo pracowników i klientów. – Zachęcamy także do korzystania z kas samoobsługowych, kiedy jest to możliwe. Dla części naszych pracowników, którzy są odpowiedzialni za kwestie personalne firmy oraz wspieranie innych, zorganizowaliśmy szkolenia psychologiczne – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz.

Tesco wyłącza kasy samoobsługowe

Co ciekawe, zupełnie inną drogę w kwestii kas samoobsługowych obrało Tesco Polska. Sieć zdecydowała się wyłączyć z użytkowania na okres epidemii blisko połowę swoich kas tego typu, motywując to względami bezpieczeństwa. To odpowiedź na postulaty tamtejszych związkowców z NSZZ „Solidarność”. Zmieniła się też procedura zatwierdzania transakcji kupna alkoholu. Pracownik obsługujący automatyczne kasy może to robić zdalnie.

„Ponieważ obecna sytuacja wymaga zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa podczas obsługi klientów na kasach ASCO, informujemy, że w sytuacji, gdy doradca klienta jest w stanie określić zdalnie wiek kupującego alkohol, bez konieczności sprawdzenia dowodu osobistego, może dokonać akceptacji wieku klienta na konsoli RAP i nie podchodzić w tym celu do kasy” – poinstruowało Tesco swoich pracowników w bezpośrednim komunikacie. Jeżeli weryfikacja nie będzie możliwa, doradca powinien podejść do klienta na bezpieczną odległość 1,5 m i poprosić o okazanie dowodu osobistego, a następnie zatwierdzić transakcję zdalnie.

Sieć zainstalowała także we wszystkich swoich sklepach szyby pleksi przy kasach. Ponadto pracownicy mają stały dostęp do środków dezynfekujących, rękawiczek i chusteczek antybakteryjnych. Częściej myje się teraz również klamki, kasy, wózki i poręcze. Zmiany objęły nie tylko sklepy, ale również centra dystrybucyjne. Obowiązuje zakaz wejścia osób trzecich. Kierowcy dostarczający towary nie opuszczają kabin swoich samochodów podczas rozładunku. Sieć zwiększyła też ochronę pracowników dostarczających zakupy zrobione za pośrednictwem platformy Tesco Ezakupy. Klienci są proszeni o podanie informacji o przechodzeniu kwarantanny domowej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.