03.04.2017/11:20

Pokolenie Henryków – kim jest nowa generacja konsumentów?

Przyszłość pod kontrolą. Henryk jest mocno zorientowany na sukces – dla 42% przedstawicieli tej grupy sukces jest ważny. Co ciekawe tylko 34% Henryków uważa, że sukcesy są wynikiem ciężkiej pracy.  Ponad 1/3 (36%) Henryków uważa, ze przyszłość jest do przewidzenia, prawie połowa (47%) jest przekonana, że jeśli coś sobie założy, to plan zrealizuje. Zarazem brak obaw o przyszłość to synonim luksusu dla 30% Henryków i 40% przeciętnych i ma to dla nich większe znaczenie niż czas dla siebie i najbliższych. Dla 59% Henryków ważne jest życie w zgodzie ze sobą, znacznie ważniejsze niż aprobata otoczenia - 31% Henryków vs. 42% przeciętnych Polaków uznaje aprobatę większości za wartość. - Henrykowie są ciekawi świata, chociaż krajową polityką zajmują się mniej niż przeciętni Polacy. Mocno skupieni na sobie, cenią sobie niezależność, mniej zależy im na spokoju (35% vs. 47% Polaków), a bardziej na emocjach, ciekawym życiu i kolekcjonowaniu przeżyć – komentuje Alicja Wysocka-Świtała, partner zarządzająca w Clue PR, współautorka badania.

Technologie to otwarty umysł. 54% Henryków lubi gadżety technologiczne, podczas gdy 30% przeciętnych Polaków uważa posiadanie gadżetów technologicznych za próbę „zabłyśnięcia”. 66% Henryków jest raczej przekonanych, że gadżety technologiczne ułatwiają życie. Zdaniem 39% Henryków gadżety technologiczne są raczej synonimem wiedzy otwartego umysłu. A to są wartości dla Henryków podstawowe, gdyż od nich zależy niezależność i pozostawanie w zgodzie ze sobą, a nie schlebianie gustom większości. 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • pom. 10.04.2017

    Już w latach 60-tych ubiegłego stulecia taką grupę społeczna poznałam na Śląsku, w Gliwicach.Wysoka stopa życiowa i dużo wyższych uczelni dawały tym ludziom nauki szansę na zagraniczne wyjazdy do Węgier, Anglii czy Leningradu ( na Uniwersytet im. Łomonosowa). Natomiast my, tutaj na Pomorzu dopiero teraz możemy się "przymierzać" do takiego stylu życia. Tam był przemysł ciężki i duże zarobki a u nas bieda i zacofanie. Zapóżnienia rozwojowe praktycznie są nie do odrobienia.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.