Polacy częściej korzystają z bankowości mobilnej niż internetowej
Według danych na koniec półrocza 2018 r. 10 mln klientów banków logowało się z urządzeń mobilnych do serwisów bankowych, z czego 6,6 korzystało tylko z dedykowanych aplikacji mobilnych. Blisko 3 mln klientów loguje się do swojego banku wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych – wynika z raportów PRNews.pl.
Z danych udostępnionych PRNews.pl przez największe banki detaliczne wynika, że w sześciu z nich liczba logowań do bankowości mobilnej przewyższa liczbę logowań do bankowości internetowej. Te pierwsze obejmują logowania z poziomu urządzeń mobilnych do aplikacji, serwisów lite, RWD i standardowego systemu.Te drugie to wejścia do banku z poziomu komputerów i laptopów.
Bankowość mobilna staje się zatem realną alternatywą dla klasycznej bankowości internetowej. Smartfony są zawsze pod ręką i dają wgląd do finansów w dowolnym czasie i miejscu. Bankowe aplikacje mobilne pozwalają wykonywać większość operacji dostępnych w bankowości internetowej, a ponadto umożliwiają dokonywanie płatności zbliżeniowych, stąd ich rosnąca popularność.
Czytaj więcej na stronie bankier.pl