03.07.2014/09:13

Polacy kupują coraz droższe alkohole

Od kwietnia 2013 roku do marca 12014 roku rynek alkoholi urósł o 0,3 proc., wobec 4,2 proc. rok wcześniej – podaje „Puls Biznesu”, przytaczając dane Nielsena.

Wart blisko 28 mld zł rynek w górę ciągną wódki z coraz mniejszą zawartością alkoholu, radlery i portugalskie wina – podaje gazeta. Największym segmentem jest piwo, na które Polacy przeznaczają rocznie 14,2 mld zł. Tracą piwa mocne, a sprzedaż nakręcają radlery i piwa niepasteryzowane. Jeśli chodzi o wódki, rośnie spożycie tych z mniejszą zawartością alkoholu (poniżej 40 proc.) i smakowych. Rynek wódek czystych jest w odwrocie, choć i tu można znaleźć perspektywiczne nisze – obiecująco wygląda np. segment premium. W kategorii brown spirits dynamicznie pną się w górę whisky superpremium kosztujące około 200 zł za butelkę. Z kolei winiarzy nie cieszy fakt, że Polacy piją coraz więcej win francuskich i portugalskich. Zdaniem branży to niedobra wiadomość, potwierdzająca, że wzrosty te mają związek z rozwojem sklepów Biedronka, a nie całego sektora.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.