14.02.2013/19:56

Polacy kupują coraz więcej, ale tańszego wina

W 2012 roku znacząco (o 3,4 proc.) wzrosła sprzedaż win z kategorii cenowej 10 zł -15 zł, której towarzyszył spadek w segmencie powyżej 20 zł (o 3,7 proc.). Jednak cały sektor win kontynuuje dynamiczny wzrost osiągając ponad 12 proc. przyrostu w ujęciu wartościowym w 2012 roku. Polska Rada Winiarstwa prognozuje, że rynek wina w Polsce czeka ustawiczny rozwój jeszcze przez parę lat. Kryzys może jedynie ten rozwój nieco spowolnić. Zdaniem Konrada Działaka, dyrektora marketingu w firmie Jantoń, na umocnienie segmentu win w przedziale 10-15 zł wpłynie też podwyżka cen najtańszych produktów (do 10 zł), którą po ostatnich zbiorach zapowiedzieli producenci win gronowych z Europy

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.