02.12.2020/16:20

Polacy polubili ekologiczną żywność. Jednak często barierą zakupu jest cena [RELACJA Z DEBATY]

O tym, że Polacy mają problem z rozróżnieniem tego, czym różni się produkt naturalny od ekologicznego, mówił także Artur Gajewski, dyrektor marketingu w firmie Purella. – Zgodnie z wynikami badań Open Research, trzy czwarte Polaków deklaruje, że w sklepie wybiera produkty zdrowe, należące do kategorii bio lub segmentu artykułów naturalnych. Jednak taka deklaracja ma bardzo szerokie znaczenie, ponieważ między produktami bio i naturalnymi mogą zachodzić duże różnice. Przykładowo, wszystkie wyroby produkowane przez naszą firmę są naturalne, ale nie wszystkie należą do kategorii bio. Warto przy tym podkreślić, że nie zawsze produkt bio jest produktem jakościowo lub pod względem parametrów technicznych lepszym od produktu naturalnego – tłumaczył.

Zwrócił uwagę, że produkcja wyrobów bio nie zawsze się też opłaca. – W przypadku niektórych surowców, a nasza firma kupuje ich wiele na całym świecie, jest gigantyczna różnica cenowa pomiędzy surowcami z certyfikatem bio, a tymi, które można określić, jako naturalne. Tymczasem polski konsument jest wciąż bardzo wrażliwy na ceny żywności. Chociaż świadomość rośnie, to jednak nadal świadomych klientów jest u nas stosunkowo mało. Poza tym, mimo że szukają oni produktu naturalnego i zdrowego, ich finalna decyzja zakupowa nie zawsze opiera się na tym, czy dany produkt jest opatrzony zielonym listkiem, czyli certyfikatem bio – zauważył dyrektor marketingu w firmie Purella.

– Wprowadzając produkty superfoods na rynek, robiliśmy focusowe, a potem badania pogłębione z konsumentami, w trakcie których poruszaliśmy temat certyfikacji organicznej. Wynikało z nich, że Polacy są skłonni przeznaczyć jedynie nieznacznie większą kwotę na produkty z tego typu certyfikatem – kwotę, która nie pokrywa różnicy w cenie surowców bio, które są potrzebne do jego wytworzenia. Z naszych badań wynikało również, że konsumenci są gotowi zapłacić więcej, za produkty w ekologicznych opakowaniach. W tym przypadku znów nie były to kwoty o tyle większe, żeby pozwalały nam, jako producentom wprowadzić na rynek produkt, który byłby konkurencyjny – dodał Gajewski.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.