08.01.2017/18:29

Polacy zaczynają o siebie dbać! Rynek kosmetyków kwitnie

Rynek premium – w ujęciu globalnym – zwiększył się w ostatnich latach o ponad 6 proc. W Polsce takie produkty odpowiadały za 195 mln zł w 2010 roku, ale w 2020 roku ma to być już 313 mln zł. Te prognozy Euromonitora oznaczają wzrost o ponad 60 proc.

Doceniamy rodzime marki

Powodem do zadowolenia dla rodzimych producentów jest to, że Polacy są przekonani, że mamy dobre kosmetyki. Dla ponad czterech na pięciu klientów polskie pochodzenie produktu jest ważne (źródło: TNS Polska), zaś dla 38 proc. jest ono atutem w przypadku kosmetyków (źródło: ceneo.pl).

Pozytywnie na rynek kosmetyków wpływają też zmiany społeczne. Coraz więcej mężczyzn dba o wygląd. Dla detalistów to dobra wiadomość, bo panowie przywiązują mniejszą wagę do cen i promocji niż kobiety. Równocześnie tylko trochę ponad połowa mężczyzn zagląda do kilku sklepów, by znaleźć najlepszą ofertę. W przypadku pań ten odsetek wynosi dwie trzecie – wynika z danych, zaprezentowanych przez Marka Zdziecha z OC&C Strategy Consultants. Kosmetyki są coraz atrakcyjniejszym asortymentem dla detalistów, co widać także po rozwoju oferty tych kategorii w dyskontach. Detaliści z kanału tradycyjnego również powinni pójść tą drogą.

Polska eksportową potęgą
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że eksport polskich kosmetyków systematycznie rośnie i jest już wart około 10 mld zł. Nasz kraj jest jednym z czołowych eksporterów kosmetyków w Europie, a rodzime firmy notowały w ub.r. dwucyfrowe wzrosty sprzedaży za granicą. Wśród czołowych eksporterów są m.in. Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Ziaja, Oceanic (marka AA), Eveline oraz Laboratorium Kosmetyczne Joanna.
Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.