26.06.2020/06:35

Ekspert Nielsena: Polacy zmieniają zachowania zakupowe. Pandemia kreuje zakupy w amerykańskim stylu

Polacy chodzą do sklepów najczęściej wśród mieszkańców Europy. W samych dyskontach robimy zakupy trzynaście razy w miesiącu, a przecież są także inne sklepy... Pandemia zmieniała te zachowania. Pytanie, na jak długo.

– Przed pandemią dla polskich konsumentów najważniejsze było poszukiwanie dobrej jakości za dobrą cenę, wygoda oraz przyjemne doświadczenie zakupowe. Pandemia to zmieniła. Z przyjemnego chodzenia pomiędzy półkami nagle stanęliśmy w wielkich kolejkach, wypełniając nasze wózki. Wszystko wydawało nam się potrzebne. Staliśmy w kolejkach w nocy – mówi Magdalena Piwkowska, Trend and Content Development Associate w Nielsen podczas webinaru pt. „Branża FMCG po burzy. Jak nawigować w nowej rzeczywistości i przygotować się na kolejną falę?”.

Z badań Nielsena wynika, że w związku z pandemią zachowania zakupowe znacznie się zmieniły. – Kiedy dowiedzieliśmy się, że będzie kwarantanna, zmniejszyliśmy liczbę wizyt w sklepie, natomiast zwiększyliśmy koszyki. W ostatnich tygodniach to zjawisko się ustabilizowało, ale tych wizyt wciąż jest mniej, a koszyki wciąż są większe niż przed pandemią – potwierdzają to deklaracje shopperów z badania majowego. Najbardziej urosła grupa tych kupujących, którzy robią większe zakupy. Ale pamiętajmy, że wciąż najważniejszą misją są jednak zakupy uzupełniające robione na dwa, trzy dni. Te zmiany się działy kosztem normalnych, codziennych zakupów – mówi Magdalena Piwkowska.

Jej zdaniem, zmiana koszyka i powrót do sytuacji przed covidem wynika z tego, że konsumenci chcą powrotu do normalności. - Jednak jest to sytuacja paradoksalna, że gdy przypadków zarażenia było kilkadziesiąt w kraju, ludzie siedzieli w domach, a teraz gdy kilkaset osób dziennie jest diagnozowanych, jako zarażonych, ludzie swobodnie chodzą po plażach i biwakują - tłumaczy ekspertka.


 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.