08.10.2019/11:22

Polacy zmienili zdanie o parówkach

Minęły już czasy, gdy parówki były postrzegane jako produkt gorszy od innych wyrobów wędliniarskich. Dziś żaden liczący się zakład mięsny nie zaryzykowałby wypuszczenia na rynek produktów z surowca o niepewnym pochodzeniu. Dobre parówki mają wysoką zawartość mięsa, krótki skład i nie zawierają mięsa oddzielanego mechanicznie.

Kiedyś parówki nie miały dobrej opinii. – Konsumenci uważali je za produkty bardzo wygodne, ale niskiej jakości – przyznaje Dominika Bielska, brand manager w firmie Indykpol Brand. – Producenci dostosowali jednak ofertę do nowych potrzeb konsumentów. W tej chwili każdy może znaleźć coś dla siebie. Zmieniło się też postrzeganie tej kategorii – dodaje. Zwraca uwagę, że obecnie parówki to często produkty wysokiej jakości z mięsnością większą niż kiełbasy czy szynki. 

Wyroby z potencjałem

Konsumenci wydają na parówki około 3 mld zł rocznie. Według producentów ta kategoria wciąż ma potencjał rozwojowy. – Jeżeli chodzi o kategorię parówek, to wiążemy z nią duże plany. Skąd nasze zainteresowanie tym segmentem? Otóż Polacy uwielbiają parówki, a ich sprzedaż stale rośnie – tłumaczy Grzegorz Zych, wiceprezes firmy Dobrowolscy. – Udziały wartościowe dają parówkom trzecią, a wolumenowo drugą pozycję w kategorii wędlin. Parówki są również bezkonkurencyjne zarówno pod względem ilościowym, jak i wartościowym w kategorii wędlin paczkowanych – wskazuje. 

– Nasza pomysł na parówkę, która jest pyszna i można się nią najeść do syta, spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem. Konsumenci coraz chętniej sięgają po nowinki. Niebawem pokażemy kolejne propozycje z tej kategorii – zapowiada Grzegorz Zych.

Duży rynek

Choć w sklepach dostępnych jest wiele różnych wariantów parówek, na rynku wciąż jest miejsce na innowacje. – Szansę na zdobycie uznania konsumentów mają te nowości, które wychodzą naprzeciw nowym trendom, czyli wyróżniają się wysoką mięsnością i sprawdzonym składem – ocenia Marcin Bałanda, dyrektor ds. PR i komunikacji w firmie Sokołów. Zaznacza, że parówki są niezwykle popularnym produktem, obecnym w codziennym jadłospisie wielu konsumentów. – Za utrzymaniem wysokiej popularności tej kategorii przemawiają takie atuty, jak dobre wartości odżywcze – w przypadku parówek wysokiej jakości, z wysoką zawartością mięsa – oraz szybkość i wygoda podania, a także wiele możliwości kulinarnych zastosowań – wymienia nasz rozmówca.

Warto zauważyć, że parówki jada się już nie tylko na ciepło w porze śniadaniowej. Dziś wielu konsumentów traktuje je jak przekąskę. Dlatego na rynku pojawiły się parówki specjalnie przygotowane do zjedzenia na zimno.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • erazm 13.10.2019

    Konia z zrzedem za wskazanie polskich parowek nadajacych sie do jedzenia, czyli: nieprzesolonych, w naturalnej oslonce, ktora chrupie pod zebami, ze zmniejszona zawartoscia tluszczu. Slowem: kiedy polska branza dotrze do obecnych standartow zachodnich?

  • kj 08.10.2019

    Pierwsze zdanie, Pani z Indykpol Brand ma rację, jednak mogłaby się przyjrzeć parówkom i innym wyrobom pod marką Indykpol - jedne z gorszych składów na rynku, omijam tę markę szerokim łukiem

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.