25.04.2016/09:46

Polacy żyją i konsumują w biegu

Coraz bardziej intensywne tempo życia sprawia, że konsumenci szukają nowych pomysłów na szybką przekąskę. Ten trend doskonale widać w branży mięsnej - mówiła Honorata Jarocka, analityk firmy Mintel podczas Kongresu Mięsnego 2016.

Brak czasu jest już dziś na tyle powszechnym zjawiskiem, że producenci muszą dostosować się do tempa funkcjonowania odbiorców. Często poszukują szybkich rozwiązań, które dostarczą porcji energii. Stąd coraz więcej produktów w poręcznych, niewielkich opakowaniach, które można zabrać ze sobą i spożytkować w dowolnym momencie. Badania konsumenckie przeprowadzone przez Mintel wykazują, że coraz więcej osób przyznaje, że je posiłki „w biegu”. W Polsce śniadania spożywa tak 55 proc. konsumentów, lunch 60 proc., zaś 62 proc. poświęca jedynie parę chwil na wieczorny posiłek. Podobne wskaźniki zanotowano w Niemczech, we Włoszech czy Hiszpanii. Jedynym wyjątkiem jest Francja, gdzie nadal panuje moda na celebrowanie posiłków, tam te dane były niższe (śniadania – 37 proc., lunch – 49 proc., kolacja – 44 proc.)

Ten wzrost zainteresowania „mobilnymi” formatami przekąsek dotyczy w największym stopniu młodych konsumentów w wieku 16-24 lata. W Polsce potrzebę rozwijania tego typu oferty widzi 21 proc. badanych, ale we wspomnianej grupie wiekowej to już znacznie większy odsetek – 29 proc. To najwyższy wynik spośród przebadanych krajów w Europie (dla porównania we Francji w tej grupie wiekowej taka potrzebę deklaruje 19 proc. badanych).

Ewolucja przekąskowa

Sama definicja przekąski także ulega zmianie. Dotychczas kojarzono ją przede wszystkim z produktami typu chipsy czy orzeszki. Obecnie to miano przypisywane jest znacznie większej grupie asortymentowej w wielu branżach. Mintel zbadał wszystkie europejskie premiery produktowe w 2015 roku odnotowując te, w których pojawiały się określenia „snack”, „bite” lub „mini”. Najwięcej takich nowości pojawiło się wśród produktów piekarniczych (36 proc.), ale już na drugim miejscu były produkty branży mięsnej z 10 proc. udziałem, 9 proc. udziałów odnotowały branże cukiernicza i nabiałowa.

Widoczne jest poszukiwanie przekąsek z dużą zawartością białka. To z pewnością jeden z efektów promowanej przez media i zyskującej na popularności mody na zdrowy tryb życia. Wysokoproteinowe produkty znajdują zagorzałych zwolenników, tym bardziej, że na pytanie zadane przez Mintel w I kwartale 2016 r.: „czy w porównaniu do poprzedniego roku w twojej diecie pojawiło się więcej produktów białkowych” twierdząco odpowiedziało aż 35 proc. badanych w Polsce, 33 w Hiszpanii, 31 we Włoszech oraz 22 w Niemczech.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.