06.04.2017/16:24

Polomarket chce zwiększyć do 30 proc. udział marki własnej w sprzedaży

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy sieć Polomarket mocno pracowała nad oferowanym w swoich sklepach asortymentem. Oprócz ujednolicenia oferty, firma mocno postawi na rozwój marki własnej oraz produktów świeżych. W ciągu trzech lat operator chce zwiększyć udział marki własnej w sprzedaży sieci z 17 do 30 proc.

Obecnie marki własne stanowią ok.17 proc. sprzedaży sklepów Polomarketu, ale plany są bardziej ambitne. - Uważamy, że jest to zdecydowanie za mało. Dyskonty pracują nad swoimi markami od lat i mogą z powodzeniem firmować artykuły spożywcze własnym logo. Polomarket dopiero zaczyna być mocniej kojarzony z markami własnymi. Klienci potrzebują czasu, aby polubić nasze produkty. Dlatego też daliśmy sobie 3 lata na on osiągnięcie 30-procentowego udziału marek własnych i ten plan konsekwentnie realizujemy – mówi Michał Seńczuk, członek zarządu i COO w sieci Polomarket.

I dodaje: - W ubiegłym roku wprowadziliśmy ponad 100 nowych indeksów w samej tylko kategorii artykułów suchych, a za chwilę ruszamy z nową marką parasolową Polomarketu „Rzeźnik Szymon”. Będzie ona oferować mięsa i wędliny o najlepszych parametrach jakościowych w stosunku do ceny i jednocześnie o unikalnych walorach smakowych. W kolejnych latach będziemy wprowadzać do obrotu co najmniej 150-200 nowych produktów pod marką własną. Z pewnością nie wszystkie te indeksy zostaną z nami na stałe. O tym decydują klienci. Jeden artykuł sprzedaje się dobrze od samego początku, drugi – po jakimś czasie, a trzeci nie sprzedaje się wcale. Tak wygląda proces eksperymentowania, budowania własnego brandu – wyjaśnia Michał Seńczuk

Polomarket widzi także duży potencjał do rozwoju oferty private label w nabiale. - Nad tą kategorią zamierzamy pochylić się bardziej. Posiadamy markę parasolową „Mleczna polana”, która już zakotwiczyła się w głowach naszych klientów i sprzedaje się niemal tak dobrze, jak produkty brandowe. Będziemy zatem podążać tą drogą – wyjaśnia przedstawiciel sieci Polomarket.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • 123 06.04.2017

    Ale spamują tym polomarketem ostatnio.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.