17.03.2020/13:11

Polomarket wprowadza dodatkowe środki ochrony przed koronawirusem

Grupa Polomarket, największa polska sieć supermarketów, jako jedna z pierwszych wprowadza, poza już wdrożonymi wszystkimi zaleceniami służb sanitarno-epidemiologicznych, dodatkowe nadzwyczajne środki ochrony przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa dla swoich pracowników oraz klientów.

W całej sieci, przy wszystkich stanowiskach kasowych, przy pomocy specjalnych taśm, zostały wyznaczone tymczasowe strefy bezpieczeństwa. Wyznaczone strefy zmniejszają ryzyko nadmiernego zbliżania, zarówno dla naszych klientów, jak i personelu sieci, poprzez zachowanie rekomendowanej przez służby sanitarno-epidemiologiczne odległości od 1 do 1,5 m między klientem a kasjerem oraz między klientem przy kasie a klientami w kolejce. Wyznaczone taśmą ostrzegawczą strefy są miejscami, w których klient nie będzie mógł przebywać i zatrzymywać się – służą ona wyłącznie do szybkiego i bezpiecznego przejścia.

Oprócz wyznaczonych stref bezpieczeństwa dodatkowo we wszystkich sklepach sieci trwa montaż specjalnych przegród z tworzywa sztucznego, separujących dodatkowo kasjerów i klientów od siebie.

Oczywiście, poza opisanymi wyżej środkami, mając na celu ograniczenie ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa, w uzupełnieniu obowiązujących standardowo restrykcyjnych procedur Systemu HACPP (Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Żywności) i zgodnie z wszystkimi wcześniejszymi zaleceniami służb sanitarno-epidemiologicznych obowiązują dodatkowe procedury i działania, takie jak między innymi:

  1. poinformowanie i przeszkolenie wszystkich pracowników sklepów o podstawowych zasadach higieny i prewencji rekomendowanych przez stacje sanitarno-epidemiologiczne w związku z epidemią koronawirusa;
  2. wyposażenie sklepów w dodatkowe specjalistyczne środki dezynfekujące do rąk na bazie alkoholu, a także środki dezynfekujące do powierzchni płaskich, wózków, rączek, blatów, kas, itd.;
  3. zwiększenie częstotliwości dezynfekcji powierzchni, z którymi styka się wiele osób, tj. rączek
  4. i uchwytów wózków i stref tzw. przykasowych – zwłaszcza taśm kasowych. Wszystkie nasze placówki zostały zaopatrzone także w odpowiednie zapasy rękawiczek jednorazowych, które są do dyspozycji naszych pracowników.
  5. ograniczenie liczby klientów obsługiwanych jednocześnie na sali sprzedaży.
  6. informowanie klientów o konieczności zachowywania w miarę możliwości bezpiecznych odległości od innych osób na terenie sklepów minimum od 1 do 1,5m.
  7. informowanie klientów o konieczności używania rękawiczek jednorazowych do pakowania produktów nieopakowanych, jak warzywa, owoce czy pieczywo.
  8. rekomendowanie klientom płatności bezgotówkowych – kartami i telefonami komórkowymi, jako metody szybszej i bardziej bezpiecznej.
  9. zwracanie uwagi wszystkim osobom z objawami kaszlu i kataru o konieczności zachowania zasad bezpieczeństwa, w tym zakrywania chusteczką lub łokciem, lub noszenia maseczki.
  10. zaopatrzenie sklepów w dodatkowe specjalne instrukcje dla klientów i pracowników w formie papierowej (plakaty) oraz elektronicznej (komunikaty radiowe i wideo),

Sieć Polomarket na bieżąco śledzi rozwój wydarzeń i rekomendacje właściwych służb na wypadek konieczności podjęcia dalszych działań. Ponadto Sieć Polomarket wdrożyła szereg procedur zabezpieczających przed rozprzestrzenianiem koronawirusa w swoich centrach logistycznych.

Grupa Polomarket zapewnia też, sklepy sieci zapewniają ciągłość obsługi i odpowiedni poziom dostępności oferowanych produktów.

Dodaj komentarz

8 komentarzy

  • Polo-covid 29.11.2020

    A teraz tną koszty. Wycofali rękawiczki dla pracowników. Wszyscy zalecają, ale wg polo są zbędne. Tak dbają o pracowników

  • gosc 29.03.2020

    Dokładnie jakie zabezpieczenia ?.
    To co wczoraj zobaczyłam w jedym z polo mnie poraziło ludzi co nie miara kierowniczka stojac w drzwiach proszaca ludzi aby poczekali.I ludzie traktujacy obsluge jak smieci.Gdzie ta ochrona co ma pilnować porządku.To jest tak zwany smiech na sali przez łzy rozpaczy.

  • Gosc 26.03.2020

    Jakie zabezpieczenia... Szkoda gadać. Zwykła prowizorka. Nikt nie docenia pracowników marketow i ich poświęcenia. Liczą się tylko cyferki nie człowiek. Żenada.

  • Inny 20.03.2020

    Czy takie osłony są bezpieczne dla dla klientów? Klient jest blisko osłony i jest narażony na wcześniejsze wydychane powietrze przez poprzedniego klienta.

  • pafawag 20.03.2020

    v Te kasy powinybardziej byćzabudowane ????? najwarzniejsze jest zdrówko kasjerek

  • BULI 18.03.2020

    Jak to Polomarket swoje systemy wdraza tylko opierają sie na swojim A kasjerzy narażeni na wszystko może tak pomyśleć O WYNAGRODZENIU A NIE TYLKO HACCP. I CALA EKIPA NA GIEBNI PACZA NA STANY KONT CZAS POMYSLEC O PRACOWNIKACH

  • mike 18.03.2020

    Inni mówią, polskie sklepy wprowadziły.

  • Kupujący w polo. 18.03.2020

    Kasjer od strony odbierania towaru też powinien być osłonięty, zostawiona powinna być ewentualnie luka na dole na przesuwanie towaru która też igła by posiadać elastyczne pasy z tworzywa dla dodatkowej osłony. Pracownicy sklepów powinni być chronieni jak lekarze, pracują też na pierwszej Lini frontu a nikt o nich nie dba. Bez ich pracy możemy pozamykać sklepy i umierać również z głodu. Poświęcają się obsługując marudnych i oburzonych roszczeniowych ludzi, którym nie pasują środki bezpieczeństwa. Tacy sprzedawcy mają kontak z tysiącami ludzi.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.