18.01.2020/14:44

Polska marka z ogromnym wzrostem dzięki internetowi i współpracy z Joanną Krupą

Zarząd Esotiq & Henderson S.A. poinformował, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie styczeń - grudzień 2019 r. wyniosły ok. 179 mln zł i były wyższe o ok. 16 proc. wobec analogicznego okresu rdr. Wzrost sprzedaży w internecie wyniósł w grudniu aż 80 proc.

Przychody ze sprzedaży osiągnięte w grudniu 2019 r. przez Grupę Kapitałową wyniosły ok. 18,5 mln zł i były wyższe o ok. 17 proc. od przychodów osiągniętych w grudniu 2018 r.Sprzedaż internetowa w grudniu wyniosła ok. 1,3 mln zł i była wyższa o ok. 40 proc. rdr. Narastająco, w okresie styczeń - grudzień 2019 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły około 16,5 mln zł i były wyższe o ok. 80 proc. niż w analogicznym okresie 2018 r.

Szacunkowa marża brutto na sprzedaży grudniowej wyniosła ok. 67 proc. i była niższa o około 2 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w grudniu roku poprzedniego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń - grudzień 2019 r. wyniosła około 61 proc. i według szacunków także była niższa o około 2 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Powierzchnia handlowa Grupy Kapitałowej na koniec 2019 r. wynosiła 18 835 mkw. i była większa o około 5 proc. niż rok wcześniej.

Historia firmy sięga roku 1998, kiedy wprowadzono na rynek markę bielizny męskiej Henderson. W latach 1998 – 2003 trwało przygotowywanie i wprowadzanie marki Esotiq na rynek. Pierwszy salon pojawił się w 2005 roku w Bielsku Białej. W ciągu następnych 5 lat marka osiągnęła zasięg ogólnopolski.

W 2011 roku w wyniku wydzielenia marki Esotiq z grupy LPP powstała Spółka Esotiq&Henderson, której twarzą została modelka Joanna Krupa. Współpraca trwa do dzisiaj. Ostatnia kolekcja, z uwagi na ciążę modelki, skierowana była do przyszłych mam. Z kolei w efekcie współpracy z projektantką mody Ewą Minge powstała spółka Eva Minge Design, w której Esotiq&Henderson posiada 50 proc. udziałów.

W 2011 roku firma została notowana na rynku NewConnect w Warszawie, a w 2015 roku spółka została przeniesiona na parkiet główny warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Spółka posiada w Polsce 270 salonów własnych oraz działających na zasadach franczyzowych. W 2015 roku otworzyła pierwszy salon w Niemczech, a w 2016 pojawiły się salony na Ukrainie i Białorusi. Aktualnie trwa rozwój marki oraz ekspansja salonów Esotiq w Polsce i poza jej granicami.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.